    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Faktura NP, PKWiU
    Date: Fri, 09 Jun 2006 16:23:25 +0200

    Czy na fakturze NP(na usługi których miejscem wykonywania jest inny kraj)
    musi być pełny kod PKWiU który by uzasadnial "NP-owość" faktury?
    Ja do tej pory wpisywałem kody skrócone podane w Art.27.4.3 żeby pełniej
    udokumentować
    treść faktury, ale widzę że na wszytskich fakturach dookoło są kody pełne,
    a że czytałem coś gdzieś kiedyś że USy się czepiały faktur z niepełnymi
    kodami więc
    sam już nie wiem.

    Z drugiej strony rozporządzenie MF o zasadach wystawiania FVAT, rozdział 4
    paragraf 9
    punkt 7 mówi iż w przypadku dostawy lub świadczenia usług objętych stawką
    podatku niższą
    od określonej albo zwolnionych od podatku(wszytsko zgdonie z innymi
    artykułami i rozporządzeniami),
    trzeba podać symbol PKWiU.
    Stanowisko podatnika(czyli moje :) ) jest tu takie że nie świadczy on usług
    podlegających pod zerową stawkę czy też zwolnionych z podatku VAT,
    ponieważ:
    1) katalog usług dla których trzeba podawać PKWiU jest zamknięty a usługi
    informatyczne się w nim nie znajdują;
    2) świadczy usługi niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT na
    terytorium RP, w związku z czym
    zgodnie z Art.5.1 UoVAT takie usługi niepodlegają opodatkowaniu na
    terytorium RP więc nie mogą
    podlegać pod stawkę obniżoną albo być zwolnione z VAT na terytorium RP.

    W związku z tym symbol PKWiU nie jest wymagany na fakturze, a jeśli się na
    niej znajduje
    to tylko jako informacja na zasadzie "co nie jest zabronione jest
    dozwolone".
    A umieszczania dodatkowych informacji na FVAT nikt nie zakazał.

    Ktoś się zgodzi lub to obali :) ?

    pozdrawiam