eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiEwidencjonowanie sprzedaży bez kasy fiskalnejEwidencjonowanie sprzedaży bez kasy fiskalnej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ewidencjonowanie sprzedaży bez kasy fiskalnej
    Date: Mon, 23 Feb 2009 20:32:40 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 43
    Message-ID: <op.uptkkqsll60ql1@unk>
    NNTP-Posting-Host: 220-106.compnet.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1235417566 27614 85.198.220.106 (23 Feb 2009 19:32:46 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Feb 2009 19:32:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Opera Mail/9.63 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:208960
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Do tej pory sprzedawalem tylko firmom i tylko na faktury,
    a ewidencję sprzedaży z §8 rozporządzenia do KPiR prowadziłem
    tylko pro-forma i wpisywałem co miesiąc jedno zero - razem 12 wpisów w roku :-)

    Teraz zacząłem sprzedaż bezrachunkową i zastanawiam się jak to najefektywnie
    ewidencjonować.

    Najlepiej by było prowadzić jedną ewidencję i do PIT i do VAT,
    ale widzę z tym dwa problemy:
    1) Do VAT wpisuję wszytsko w OOCalca raz na kwartał i drukuję,
    a ew. sprzedaży do PIT musi byc papierowa i prowadzona na bieżąco
    2) Będę miał sporo wysyłek za zaliczeniem, więc się data przychodu
    w PIT i data powstania obowiązku w VAT rozjadą

    Znalazłem co prawda w rozporzadzeniu do KPiR taki paragraf:

    """
    § 21. 1. Jeżeli podatnik prowadzi odrębną ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 1
    lub 3 ustawy o VAT, zapisy w księdze dotyczące przychodów ze sprzedaży towarów i
    usług mogą być dokonywane na koniec miesiąca łączną kwotą wynikającą z miesięcznego
    zestawienia sporządzonego na podstawie danych wynikających z tej ewidencji.

    2. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać co najmniej następujące
    dane: datę i kolejny numer zestawienia, sumę przychodów ze sprzedaży pomniejszoną o
    należny podatek od towarów i usług oraz o wartość towarów i usług niestanowiącą
    przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym i powiększoną o przychody
    nieobjęte obowiązkiem ewidencjonowania dla celów podatku od towarów i usług.
    """

    - ale jakoś nie widzę nigdzie wzmianki, że takie przepisywanie danych
    z ew. VAT wyłącza obowiązek prowadzenia papierowej ewidencji sprzedaży
    z §8.

    §30.3 z którego "korzystam" mówi wręcz:

    """
    3. Podatnicy mogą dokonywać wpisów do księgi na zasadach określonych w ust. 1 pod
    warunkiem prowadzenia równocześnie ewidencji, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2.
    Warunek ten nie dotyczy podatników dokonujących sprzedaży dokumentowanej wyłącznie
    fakturami.
    """

    A skoro jest dalej w rozporzadzeniu niż §21, to wychodzi mi że go "nadpisuje"


    Proszę więc teoretyków o dyskusję jak to najefektywniej ugryźć,
    a praktyków (najlepiej z kontrolą :-) ) o napisanie jak oni to robią :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1