  • Data: 2003-12-08 23:37:47
    Temat: Etat - skala DG - liniowo
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    jest juz raczej pozno wiec od razu przejde do rzeczy:

    w 2004 bedzie nadal prowadzona DG (nauczanie) i z uwagi na zmiany w pdof
    kilka pytan:

    1. czy da sie miec etat opodatkowany skala, a DG liniowo (19%) - trzeba to
    gdzies zglaszac?

    2. czy zmienia sie sposob rozliczania zaliczek na podatek - generalnie
    koszty wyzsze od wyliczonego podatku wiec w ciagu roku nie ma pit-5 tylko
    jest rozliczenie na koniec roku... ale teraz ponoc przy liniowym obowiazek
    pit-5 (z czego to wynika - prosze o jakis konkretny przepis... w miare checi
    i mozliwosci:-)
    (kwestie czy warto miec skale czy liniowa bede w stanie przeliczyc - mam
    nadzieje)

    3. jak to jest ze wspolnum rozliczeniem malzonkow przu DG - wydaje mi sie,
    czu sa jakies wyjatki?

    ufff... na razie tyle
    z gory dziekuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam