  • Data: 2007-09-06 15:05:50
    Temat: Egzekucja wynagordzenia przez US / a umowa o dzieło
    Od: "OmNiX" <o...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam takie pytanie - dopuscilem sie pewnego zadluzenia podatkowego (~20tys)
    W czerwcu dostalem pismo ze wysylaja do mojego pracodawcy zadanie zajecia
    mojego wynagrodzenia.
    Pracuje na umowe o dzielo (prawa autorskie)

    Od czewrca do teraz wymienialem sporo pism z US, gdzie prosilem o wylaczenie
    skladnika majatkowego z postaci wynagrodzenia za prace, prosbe o czesciowe
    umorzenie, rozlozenie na dogodne dla mnie raty itd. Tak naprawde zadna
    kwestja nie jest do tej pory rozwiazana...

    Ostatnio dostalem pismo, gdzie jest napisane mniej wiecej tak:
    "W nawiazaniu do...... informuje ze zajecie prawa majatkowego z dnia 13.
    czerwca 2007 nr ....... nie został odebrane przez dłużnika zajętej
    wierzytelności. W zwiazku z tym nie doszlo do zajecia Pana wynagrodzenia za
    pracę. Biorąc pod uwagę Pana prośbe o wyłaczenie skladnika majatkowego w
    postaci zajecia wynagrodzenia za pracę jest bezprzedmiotowa" - jak mam to
    rozumiec ?!!!

    Ale teraz najwazniejsze, w dniu dzisiejszym glowna ksiegowa mojego
    pracodawcy, poinformowala mnie, ze kazda nastepna umowa bedize w 100%
    przeznaczona na splate mojej naleznosci podatkowej??!
    i to moj szok - bo bylem pewien ze moze to byc (jesli nawet sie nie dogadam
    inaczej z US) jakies 50% lub inna kwota, ale napewno nie 100%

    dodam, ze jest to moje jedyne wynagrodzenia (i srednio w skali miesiace
    wynoki ~1500 netto -czyli nie duzo (mieszkam w Warszawie).
    Ksiegowa zaczela tlumaczyc ze dlatego tak jest gdyz pracuje na umowe o
    dzielo i wtedy obowiazuje inne przepisy..

    ---
    I tutaj mam pytanie do Was - czy rzeczywiscie urzad moze zabierac mi 100%
    kasy - przeciez ewidentnie zostaje bez srodkow do zycia?!
    Jak sie ma to zajecie wynagrodzenia to pisma, ktore przytoczylem (dostalem
    je 2 tygodnie temu)?!

    Co moge teraz zrobic? Jak sie odwolywac?
    Wszelkie rady mile widziane