  • 1. Data: 2011-06-05 16:15:01
    Temat: Dzierzawa domeny przez spolke - jaki ZUS?
    Od: zg <z...@v...pl>

    Chcialbym w jakis sposob pobierac wynagrodzenie ze spolki, w ktorej mam
    udzialy i stanowisko prezesa, ale bez umowy o prace. Spolka korzysta z
    domeny, ktora jest zarejestrowana na mnie jako osobe fizyczna.

    Czy moge podpisac ze spolka umowe o dzielo polegajace na zapewnieniu
    funkcjonowania strony internetowej spolki pod danym adresem? Jaki
    podatek i ZUS od tego bym zaplacil?

    --
    zg

  • 2. Data: 2011-06-05 16:42:37
    Temat: Re: Dzierzawa domeny przez spolke - jaki ZUS?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "zg" <z...@v...pl> napisal w wiadomosci

    > Czy moge podpisac ze spolka umowe o dzielo polegajace na zapewnieniu
    > funkcjonowania strony internetowej spolki pod danym adresem? Jaki podatek
    > i ZUS od tego bym zaplacil?

    Ja tu dziela za bardzo nie widze. Jesli juz to zlecenie.
    Ale nei lepiej potraktowac tego jako przychod z praw majatkowych? Czyli
    dzuerzawa domeny itp. Pod ZUS to zaden wtedy nie podpada.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-06-05 17:26:27
    Od: zg <z...@v...pl>

    On 05/06/2011 17:42, SDD wrote:
> [...]
    > Ale nei lepiej potraktowac tego jako przychod z praw majatkowych? Czyli
    > dzuerzawa domeny itp. Pod ZUS to zaden wtedy nie podpada.

    Czy mozesz cos wiecej powiedziec? Umowa dzierzawy - jesli nie mam innych
    zrodel przychodu, to tez nie ma ZUS? Czy placilbym od tej umowy normalny
    PIT wg skali?

    --
    zg

  • 4. Data: 2011-06-05 17:32:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czy mozesz cos wiecej powiedziec? Umowa dzierzawy - jesli nie mam innych
    > zrodel przychodu, to tez nie ma ZUS? Czy placilbym od tej umowy normalny
    > PIT wg skali?

    No tak, na PIT-36 jest pozycja "Najem lub dzierzawa" i to jest wlasnie to.
    To nie jest zadna dzialalnosc - tak samo jak wynajmowanie mieszkania, czy
    lokalu - pod ZUS nie podpada.
    Jako koszty uzyskania przychodu sobie mozesz wpisywac oplaty jakie uiszczasz
    na rzecz rejsestratora domeny czy firmy histingowej.

    Nie wiem, czy nie da sie ryczaltowo - jak z najmem mieszkan - moze si ektos
    inny wypowie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-06-05 17:41:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "zg" <z...@v...pl> napisal w wiadomosci

    > Czy placilbym od tej umowy normalny PIT wg skali?

    A no i najem czy dzierzawa rodzi obowiazek odprowadzania zaliczek.
    Opodoatkowujac to na zasadach ogolnych (nie wiem, czy da sie inaczej) w
    momencie kiedy kwota przekroczy kwote wolna (ok. 3 tys zl) trzeba zaczac
    wplacac zaliczki.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-06-05 18:13:53
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-06-05, o godz. 17:15:01
    zg <z...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy moge podpisac ze spolka umowe o dzielo polegajace na zapewnieniu
    > funkcjonowania strony internetowej spolki pod danym adresem? Jaki

    Od 50zł to chyba ZUS duży nie będzie.
    A jeśli mowa o 5000zł czy 50000zł, to bardziej bałbym się prokuratora
    niż skarbówki.

    Tomek