    From: " KrzysioK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Duża ulga budowlana a wykończenie - nabyte czy nie?
    Date: Fri, 13 Feb 2004 14:15:56 +0000 (UTC)

    Witam,

    Problem pojawiał się już parokrotnie, ale nie zawsze jednoznacznie
    rozwiązany.

    Podpisałem umowę i wpłaciłem zaliczkę developerowi w 2001 r. Wprowadziłem
    się w 2003 r. i wtedy też wykańczałem mieszkanie. Zgodnie z ustawą
    wykończenie jest jednym z punktów odliczeń w ramach ulgi budowlanej i moim
    zdaniem nabywając prawa do ulgi nabyłem także prawo do wykończenia w ramach
    ulgi... ale

    Miła pani z Urzędu Skarbowego, twierdzi, że musiałbym mieć wydatki na
    wykończenie już w 2001 r. Moim zdaniem naciągana teoria, ale sądząc po
    archiwum grupy dosyć powszechna w US. Szukam zatem argumentów... w
    ostateczności rozliczę jako remontową (pani powiedzała, że wydatki sprzed
    aktu notarialnego mogą być uzględnione za okazaniem pisma o wcześniejszym
    udostępnieniu lokalu).

    Znalazłem w archiwum obiecujący post:
    s...@b...pl dnia 2003-09-02 05:10:12 PST napisał:

    <cytat>

    >Mój US nie uznał mi odliczenia tych wydatków w ramach ulgi budowlanej (w
    2001 r
    >nie poniosłem z tytułu wykończenia żadnych kosztów).

    To stanowiska US można łatwo podważyć.
    Inwestycję mieszkaniową rozpocząłeś w 2001 r. i w ramach praw nabytych
    możesz odliczać wydatki na budowę mieszkania w następnych latach
    w ramach tej samej "inwestycji".
    US uznał że wpłaty na mieszkanie i wykończenie to dwie oddzielne
    inwestycje i odmówił ci prawa do ulgi.

    W 2001 roku sejm w ramach poprawiania dużej ulgi budowlanej wprowadził
    do ustawy przepis w którym ograniczał długość odliczania wydatków
    do czterech lat. Wprowadzony artykuł jest o tyle interesujący
    że operuje się tam również słowem "inwestycja" i jest ono tam
    rozumiane jako kupno mieszkania plus wykończenie.
    Interpretacja słowa inwestycja zastosowana przez twój US
    jest więc niezgodna z ustawą.

    Opisany przez ciebie problem z odmową uznania wydatków na wykończenie
    mieszkania
    był opisywany w tamtym roku przez "Gazetę Prawną" było tam też dokładnie
    wyjaśnione dlaczego taka interpretacja przepisów jest błędna.

    </cytat>

    Czy ktoś się może powoływał na taką interpretację inwestycji? Udało się
    przepchnąć to w US?

    Czy ktoś mógłby dać mi namiary na odpowiednie numery/linki z GP?

    Dzieki,
    Krzysztof