  • 11. Data: 2010-06-17 05:45:08
    Temat: Re: Dotacja z PFRON na rozpoczecie DG i zaliczenie w koszty
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    cef pisze:
    > robercik-us wrote:
    >
    >> Ja poszukuję rzetelnej wiedzy a
    >> nie emocjonalnych komentarzy !!!
    >
    > Na grupie?

    :-)))

    No i tu, na grupach znajdą się wartościowe porady, ale i takie, jak
    otrzymałem dotychczas też :-)))

    No nic... Czekam cierpliwie z nadzieją, że ktoś kompetentny zechce
    rzucić jakąś wartościową uwagę.
    Urząd Skarbowy jest jednym z ostatnich miejsc, gdzie należy tego rodzaju
    wątpliwości rozwiewać, bo... urządnicy są tresowani raczej, by naciągać
    przepisy na stronę US, a US jest przecież stroną w ewentualnym sporze.

    Póki co dzięki za dotychczasowe komentarze - stanowią już dość znaczący
    kubeł zimnej wody :-D - jak ktoś tu łaskawie raczył mi doradzić.

    pozdr
    robercik-us

  • 12. Data: 2010-06-17 07:45:37
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-06-16 20:16, robercik-us pisze:
> [...]
    > gospodarczą mogę wliczyć w koszty firmy? W jakie koszty jeszcze mogę
    > sobie to wliczyć? Zaczynam od 1 lipca i muszę od razu być vatowcem. Nie
    > mam bladego pojęcia co i jak z tym vatem, a jak czytam wywody, to
    > okazuje się, że nie jest to wcale sprawa prosta i chwilami włosy mi się
    > ciut na głowie jeżą :-).
    >
    > Czy w takim razie sensowne będzie udanie się od razu do biura
    > rachunkowego? Zaznaczam, że działalność jest jedynie zmianą formy
    > prawnej wykonywanych dotychczas zleceń, zatem przychody będą od razu.
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, ale... błagam :-) w formie

    napisz o interpretację indywidualną do US, będziesz miał podkłądkę
    przynajmniej jak komuś potem przyjdzie do głowy, że nie można np.
    odliczyć VAT.

    --
    Wkłady kominowe: http://twojkomin.pl

  • 13. Data: 2010-06-17 08:25:14
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Daniel Stalica pisze:

    > napisz o interpretację indywidualną do US, będziesz miał podkłądkę
    > przynajmniej jak komuś potem przyjdzie do głowy, że nie można np.
    > odliczyć VAT.

    Ciekawa myśl.
    Czy takie pismo składa się po prostu w miejscowym US?
    Może są jakieś formularze, czy wzory takich pism?

    pozdr.
    robercik-us

  • 14. Data: 2010-06-17 08:43:59
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-06-17 10:25, robercik-us pisze:
    > Daniel Stalica pisze:
    >
    > Ciekawa myśl.
    > Czy takie pismo składa się po prostu w miejscowym US?
    > Może są jakieś formularze, czy wzory takich pism?

    pierwszy link z brzegu:
    http://ksiegowosc.wip.pl/rachunkowosc-i-sprawozdawcz
    osc-finansowa/nowe-zasady-wydawania-indywidualnych-i
    nterpretacji-przepisow-prawa-podatkowego,94,264143,0
    ,204915,0.html

    --
    Wkłady kominowe: http://twojkomin.pl

  • 15. Data: 2010-06-17 09:20:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Daniel Stalica pisze:

> [...]
    osc-finansowa/nowe-zasady-wydawania-indywidualnych-i
    nterpretacji-przepisow-prawa-podatkowego,94,264143,0

    Dzięki wielkie :-)
    Nie wiele z tego na razie rozumiem, ale już jakiś kierunek jest :-)

  • 16. Data: 2010-06-17 12:44:56
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    (interpretacja indywidualna Izby Skarbowej w Warszawie z 2 października 2008
    r., nr IPPB1/415-784/08-4/JK, zamieszczona na stronie internetowej
    Ministerstwa Finansów)

    "(.) Czy wydatki na zakup towarów (usług), które nie będą środkami trwałymi
    są kosztem podatkowym, pomimo iż zakupy te zostały sfinansowane ze środków
    Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON)?

    (.) Fakt sfinansowania wydatków na towary (usługi), które nie będą środkami
    trwałymi, świadczeniami przyznanymi osobie niepełnosprawnej z Państwowego
    Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na podjęcie działalności
    gospodarczej, nie wyklucza możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów
    uzyskania przychodów, mimo iż przyznane środki korzystają ze zwolnienia z
    opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 27 lit. a). Przepis ten nie
    został bowiem wymieniony w art. 23 ust. 1 pkt 56 ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych, zgodnie z którym nie uważa się za koszty uzyskania
    przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów
    (przychodów), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46, 47a, 47c, 47d, 116,
    122 i 129.

  • 17. Data: 2010-06-17 14:03:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Andrew pisze:
> [...]
    > przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów
    > (przychodów), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46, 47a, 47c, 47d, 116,

    Hmmm...
    No to widzę, że zdania są mocno podzielone. Dziś byłem w biurze
    rachunkowym, gdzie zamierzam prowadzić dokumentację firmy i tam stoją na
    stanowisku, że jednak nie można sobie wliczyć wydatków z dotacji do
    kosztów uzyskania przychodów. Tu powołują się na jakąś ustawę o
    dotacjach. Widzę, że chyba rzeczywiście najrozsądniejszym wyjściem
    będzie zwrócić się pisemnie do US o wydanie wiążącej interpretacji
    przepisów w tym temacie, bo sam sobie z tym chyba nie poradzę.

    Dzięki wielkie.

    pozdr.
    robercik-us

  • 18. Data: 2010-06-17 21:23:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jun 2010, robercik-us wrote:

> [...]
    [...]
    > Hmmm...
    > No to widzę, że zdania są mocno podzielone.

    Prawdę mówiąc, tak może być a nie musi.
    Nie napisałeś np. (no chyba że utonęło w flejmie, w pierwszym poście
    nie widzę i pobieżnie przejrzawszy resztę też nie) czy te środki
    dostałeś "na siebie" czy np. "na pracowników" (mimo, że "dla firmy").
    Opis u góry dotyczny tylko konkretnego przypadku.

    > Dziś byłem w biurze rachunkowym,
    > gdzie zamierzam prowadzić dokumentację firmy i tam stoją na stanowisku, że
    > jednak nie można sobie wliczyć wydatków z dotacji do kosztów uzyskania
    > przychodów.

    A na jaki przepis się powołują?

    Zasadniczo dla "kosztów ogólnych" można by oczekiwać, jak już
    wspomniał cef, że dotacja będzie przychodem, zaś jej "zużycie"
    - kosztem.
    I do obu wyłączeń od tej zasady (uwaga: dla amortyzowanej WP
    ST *jest* odrębny przepis szczegółowy - ale tu nie idzie o ST),
    czyli osobno dla kosztów (znaczy że "nie może być kosztem")
    i osobno dla przychodów (znaczy że "nie stanowi przychodu z DG")
    trzeba by wskazać przepisy szczegółowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-06-18 04:51:30
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > dostałeś "na siebie" czy np. "na pracowników" (mimo, że "dla firmy").
    > Opis u góry dotyczny tylko konkretnego przypadku.

    Zdaje się, że mój 'przypadek' jest identyczny, do poruszanego w
    przytoczonym tekście.
    Dotarłem do pełnego tekstu - tam jest nieco szerzej to opisane.

    http://www.podatki.biz/artykuly/14_5264.htm

    Otrzymałem środki w wysokości xxx na rozpoczęcie DG na siebie o
    pracownikach nie ma mowy.
    Jestem osobą niepełnosprawną i środki te uzyskałem na bardzo konkretnie
    sprecyzowaną działalność z przeznaczeniem na zakup komputerów i innego
    drobnego sprzętu potrzebnego do prowadzenia tejże działalności.

    Moja wątpliwość dotyczy teraz kwestii, czy komputery i te 'inne
    przedmioty' są środkami trwałymi w firmie podlegającymi amortyzacji, bo
    z odszukanego tekstu wynika, że zakupy można zaliczyć do kosztów
    podatkowych wówczas, gdy zakupione przedmioty nie są środkami trwałymi
    podlegającymi amortyzacji.

    Skąd zatem mogę dowiedzieć się, czy są one właśnie takimi środkami
    trwałymi...? i jeżeli by nimi były, to oczywiście czy mogę je potem
    amortyzować.

    > A na jaki przepis się powołują?

    Nie mówili o szczegółach, tylko wspomnieli coś o jakiejś ustawie o
    dotacjach.
    Sami zresztą nie byli pewni, bo... zapewne nie zdarzają im się takie
    przypadki - teraz będą mieli okazję się dokształcić w tym zakresie :-).
    Dziś tam pójdę i zaniosę im tekst ze strony MF i dopytam jeszcze raz, bo
    sprawa jest poważna - chodzi o kilka tys podatku :-).

> [...]
    > czyli osobno dla kosztów (znaczy że "nie może być kosztem")
    > i osobno dla przychodów (znaczy że "nie stanowi przychodu z DG")

    No właśnie ten niuans chcę rozwikłać. Może faktycznie będzie sensowne
    wystąpienie do US z pisemną prośbą o wiążącą interpretację...?
    Czy muszę to zrobić osobiście, czy może to zrobić biuro rachunkowe w
    moim imieniu?

    pzdr.
    robercik-us

  • 20. Data: 2010-06-18 06:53:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-06-2010 o 06:51:30 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]

    > sprawa jest poważna - chodzi o kilka tys podatku :-).

    > Czy muszę to zrobić osobiście, czy może to zrobić biuro rachunkowe w

    Twardy jesteś, igrać z nicniewiedzącym biurem rachunkowym gdy stawką jest
    kilka tysięcy podatku

    --
    Tomek