  • 31. Data: 2010-06-19 09:48:27
    Temat: Re: Dotacja z PFRON na rozpoczecie DG i zaliczenie w koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010, robercik-us wrote:

    > Nie wiem skąd w ogóle na 'dzień dobry' takie podejrzenia... Przecież nigdzie
    > nie wyraziłem się, że chcę kogokolwiek wykiwać

    Ale też nikt Ci nie zarzucał umyślności czy "zamiaru kombinowania".
    Przestępstwo lub wykroczenie można popełnić jak najbardziej nieumyślnie,
    a wypełnianie "papierów gospodarczych" przed przeczytaniem przepisów
    na ten temat jest dość łatwą drogą dojścia do takiego celu :D

    > A tu... pytania w stylu:
    >
    > 'Chcesz najpierw dostać pieniądze, a potem jeszcze dzięki temu pomniejszyć
    > podatek...?'

    Źródłem pytania jak sądzę był nie dość ścisły opis.
    To też stara zasada newsowa: "grupowicz dostaje odpowiedź lub komentarz
    do tego co napisał, niekoniecznie do tego o czym myślał" :)

    > Przecież cały system podatkowy jest stworzony w ten sposób, że jak się
    > kreatywnie podchodzi do sprawy, to znajdzie się niejedną furtkę

    I czasem obrywa się rykoszetami, bo to nie była jedyna furtka, US
    też miał "furtkę" :|

    > zaraz podejrzewanie o chęć popełnienia przestępstwa tego, kto woli nie
    > płacić, niż płacić i poszukuje na to legalnych sposobów.

    Nie o to chodzi.
    Opisałeś postępowanie które *narusza* przepisy podatkowe, no to wynik
    analizy jest jaki jest.
    Nie można za KUP uznać wydatków na ST poniesionych przed ujęciem
    go w ewidencji - no to nie można.

    > Nigdy nie zamierzałem i nie zamierzam popełniać przestępstw podatkowych.

    Patrz wyżej - nikt nie pytał o zamiar złamania przepisu, było
    o zamiarze zrobienia czegoś takiego, co takim złamaniem przepisów
    jest, a nie o tym czy jesteś tego świadom czy nie (a ściślej:
    celem mojego pytania było właśnie wydobycie tejże świadomości).

    > innego tytułu. Uważam, że trzeba podejmować działania racjonalne i gdyby
    > miało okazać się, że zapłaciłbym teraz podatek wyższy niż wcześniej - na
    > dotychczas obowiązujących zasadach - to jasne, że teraz jest czas na decyzję,
    > czy sobie zrobić wypłatę, czy przesunąć ja o te kilka dni i po 1 lipca
    > wystawić faktury, a wówczas uwzględniając koszty podatek zostanie
    > pomniejszony.

    Chyba coś zagmatwałeś.
    W trakcie roku podatkowego nie widać takiej zależności, jaką opisujesz.

    > I nie chodzi tu o żadne przestępstwo podatkowe, tylko o wybranie najbardziej
    > dogodnej _dla mnie_ formy rozliczeń.
    > To jest dla mnie oczywiste i bezdyskusyjne.

    Jest.

    Opisałeś coś co naruszyłoby przepisy podatkowe i dostałeś pytanie czy
    oczekujesz że mamy Ci w tym pomóc. Coś niejasnego było w owej kolejności
    zdarzeń? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2010-06-19 10:26:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010, robercik-us wrote:

    > Babka w biurze rachunkowym nie widzi żadnego problemu - zna przyniesioną
    > przeze mnie interpretację i wyjaśniła mi, że z zaliczeniem zakupów do KUP nie
    > będzie problemu, z odliczniem VAT za te zakupy też. Są pewne niuanse jeżeli
    > chodzi o przedmioty o jednostkowej wartości netto powyżej 3500.

    Przypomnę, że "awantura z przestępstwem" zaczęła się właśnie od wydatków
    ubocznych na te przedmioty z "pewnymi niuansami" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2010-06-19 12:54:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Opisałeś coś co naruszyłoby przepisy podatkowe i dostałeś pytanie czy
    > oczekujesz że mamy Ci w tym pomóc. Coś niejasnego było w owej kolejności
    > zdarzeń? ;)

    Okazuje się jednak, że nie do końca narusza to przepisy...

    Inna sprawa, że nie operuję jeszcze tymi wszystkimi 'mądrymi' terminami
    tak biegle jak większość z Was i stąd może te nieścisłości w
    interpretacji mojego pytania :-)...

    Okazuje się, że wszystko jest do zrobienia, tylko trzeba delikatności
    przy formalizowaniu zamiarów :-).
    W każdym razie dzięki Tobie - między innymi - w szybkim tempie -
    bezboleśnie i bezkosztowo dowiedziałem się o kilku szczegółach o
    kluczowym znaczeniu.

    Dziękuję :-) Macie u mnie 'ksinke piwa'. I nie musicie płacić od tego
    podatku :-DDD

    pozdr.
    robercik-us