  • 21. Data: 2002-07-20 23:49:01
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7 koszty, a brak sprzedazy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jul 2002, Likryska wrote:
    [...]
    >+ Sprzedaż zwolniona to sprzedaż nie podlegająca
    >+ opodatkowaniu, i sprzedaży podlegającej opodatkowaniu nie było. Tylko
    >+ nastepna wypowiedź Gotfryda mnie zastanawia: "zawieszenie" może dotyczyć
    >+ tylko kosztów "przypisanych"
    >+ do VAT a wykluczonych z "zw"...

    Trzeba by pouściślać, co kto ma na na myśli: bo z odniesieniem
    do czegoś współużywanego w VAT i "zw." palnąłem gafę :(

    >+ Z którego to artykułu wynika, czy z 20?

    IMO tak. "...obowiązany jest do odrębnego określenia kwot podatku
    naliczonego...opodatkowaną i zwolnioną".
    A przy braku sprzedaży VAT (lecz obecności "zw") oraz zastosowaniu
    20.3 wychodzi zawsze zero :(
    [...]
    >+ jednak myślałam, że komputer jest mądrzejszy od nas.

    Y tam, ile programista wiedział :) A rzadkich przypadków
    mógł niedopatrzeć...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2002-07-20 23:51:01
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > IMO tak. "...obowiązany jest do odrębnego określenia kwot podatku
    > naliczonego...opodatkowaną i zwolnioną".
    > A przy braku sprzedaży VAT (lecz obecności "zw") oraz zastosowaniu
    > 20.3 wychodzi zawsze zero :(

    Moglbys to krotko podsumowac i uporzadkowac w tekst jednolity :-)
    Odnosnie tego przenoszenia VAT naliczonego (36 miesiecy).

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 23. Data: 2002-07-22 12:10:07
    Od: "Likryska" <l...@s...onet.pl>

    > Y tam, ile programista wiedział :) A rzadkich przypadków
    > mógł niedopatrzeć...
    >

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Zapomniałam wspomnieć, ze problem ten męczył mnie dłuższy czas i zrobiłam
    symulację na innym programie ( KP z firmy CDN-Kraków), program ten wyliczył
    podobnie, jednak wymagał polecenia by rozliczyć zakupy nierozliczone z
    poprzedniego miesiąca. Zakupy z poprzedniego miesiąca (w którym wystąpiła
    sprzedaż zwolniona) wpisane w rubryce 55-56 potraktował jako zakupy
    nierozliczone i wpisał do rubryk 47-48 podobnie jak program VAT4.
    I jeszcze mam jedno pytanie. Jakich sytuacji dotyczą w takim razie rubryki
    47-48 w deklaracji skoro z art. 19 pkt 4 dotyczy niby podatku związanego
    tylko ze sprzedażą podlegającą opodatkowaniu.
    Z tą genialnością to nie jest tak hop. Załóżmy sytuację, gdzie podatnik
    prowadzi , np. autohandel. Ma dzierżawiony plac, zatrudnioną firmę
    ochroniarską, telefon, energię elektryczną,koszty paliwa, reklamę w
    prasie - podatek naliczony 785 zł rubryka 56 . Zakupił samochód,podatek
    naliczony wpisał w rubrykę 54-2200zł, nic nie sprzedał , ale ubezpieczył
    jakiś tam samochód ( bo ma uprawnienia agenta ubezpieczeniowego) - sprzedaż
    zwolniona. Otrzymał jakąś tam prowizje, załóżmy 50 zł, w następnym miesiącu,
    dalej nie sprzedał samochodu, ale znowu ubezpieczył coś tam - prowizja 60
    zł. Podatek naliczony związany z prowadzeniem placu - 821 zł rubryka 56, w
    rubryce 46-2200 zł, w rubryce 48-nic? W trzecim miesiącu sprzedaje samochód
    , rozlicza VAT, odlicza sobie VAT naliczony od zakupu samochodu 2200zł, VAT
    od kosztów pozostałych z bieżącego miesiąca, a VAT od zakupów pozostałych z
    poprzednich miesięcy przepadł ?, za dwa miesiące to 1606 zł.
    Mój problem to to, że dla mnie nigdy nic nie jest do końca oczywiste, muszę
    rozgryźć temat do końca.
    Jeżeli nie moge wpisać w rubrykę 48 VAT-u od zakupów związanych jednoczesnie
    ze sprzedażą zwolnioną i opodatkowaną, to jednak wychodzi na to, że sprzedaż
    zwolniona to sprzedaż podlegająca opodatkowaniu.
    Handlarz samochód, na drugi raz musi gonić tych co by chcieli sie u niego
    ubezpieczyć w miesiącu, w którym prawdopodnie nie sprzeda samochodu ( ale
    skąd o tym będzie wiedział na początku miesiąca) :-)

    Pozdrawiam
    Krystyna