eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDarowizna na rzecz org. pożytku publ. dokonana w 2005 r. Czy tak może być? › Darowizna na rzecz org. pożytku publ. dokonana w 2005 r. Czy tak może być?
    From: "kaos" <k...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Darowizna na rzecz org. pożytku publ. dokonana w 2005 r. Czy tak może
    być?
    Date: Thu, 2 Mar 2006 11:30:39 +0100

    Witam,

    Wraz z moją lubą w grudniu 2005 dokonaliśmy przelewu na konto jednej z
    organizacji pożytku publicznego - nie myśląc wcale o odliczeniu 1% od
    podatku, ale jako,że wychodzi na to,że moja luba powinna oddać państwu kilka
    zł (niewiele ponad 18zł), zastanawiam się, czy tę kwotę, którą przelaliśmy z
    konta wspólnego (przelew wyszedł sygnowany naszymi nazwiskami), można uznać
    jako darowiznę i odliczyć ją od podatku ?

    Kwota przelana to 100 zł, natomiast moja luba może darować maksymalnie ok.
    15 zł, co stanowi 1% Jej dochodu.

    Oczywiście, ja tej darowizny w swoim rozliczeniu nie będę rozliczał, bo ja
    nie jestem nic winien naszemu państwu.

    Czy zatem możliwe jest odliczenie czegoś darowanego w 2005 r.(słyszałem,że
    pomimo,iż rozliczenie dokonywane jest za 2005 r., można odliczyć jedynie
    darowizny od stycznia do kwietnia 2006), a także czy można jakoś "upchnąć"
    tą wyższą kwotą, która przekracza 1% dochodu (oczywiście rozliczając tylko
    jej część)?

    Czy też luba musi dokonać osobnego przelewu,aby wszystko byłko OK?

    Dziękuję