eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDarowizna dla małżeństwa od rodziców - jak z limitami do podatku? › Darowizna dla małżeństwa od rodziców - jak z limitami do podatku?
    From: "Rafal" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Darowizna dla małżeństwa od rodziców - jak z limitami do podatku?
    Date: Mon, 5 Sep 2005 21:35:48 +0200

    Witam,

    Ojciec chce mi podarowaćok 200kzł z przeznaczeniem na zakup mieszkania. Jak
    to przeprowadzić, aby jak najmniej zapłacić podatków? Generalnie - widzę
    nastepujące warianty:
    A) ojciec darowuje mi i mojej żonie po 50 tyś zł, a mama również darowuje
    mnie i mojej zonie po 50 tyś. Zakładając dla uproszczenia limit zwolnienia
    od podatku 10kzł, otrzymujemy z żoną po 20 tyś (razem 40 tyś) bez podatku,
    od reszty trzeba płacić
    B) jw, ale na pozostałą część spisujemy z rodzicami umowę pożyczki - czy w
    takim przypadku są jakieś limity?

    Czy wariant A może tak działąć? Czy nie ma limitów "osobowych" jeśli chodzi
    o przyjęcie darowizny? A może jakoś inaczej to przeprowadzić.. tylko jak?