eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDarowizna dla małżeństwa od rodziców - jak z limitami do podatku? › Re: Darowizna dla małżeństwa od rodziców - jak z limitami do podatku?
  • Data: 2005-09-06 03:35:19
    Temat: Re: Darowizna dla małżeństwa od rodziców - jak z limitami do podatku?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Rafal wrote:
    > Użytkownik "Iwonka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki - pomogło :) A jak jest z pożyczką i kwestią ew oprocentowania i
    > terminu jej zwrotu... czy jeśli ją ojciec umorzy za jakiś czas, to nie
    > przekształci siew darowiznę?
    Oprocenotwania od pożyczki być nie musi, bo ojeciec to nie komercyjny
    bank co synowi pożycza na procent. Termin zwrotu i wysokość raty może
    być jaką się chce, byle zapisaną w umowie pożyczki.
    A jak ojciec to umorzy, to US się doczepi.

    > Inna sprawa - jak udokumentować że zwróciłem to ojcu... w umie dochód to u
    > mnie jest na to.. w końcu mogę dać mu kasę "z ręki do ręki" - czy wystarczy
    > wtedy oświadzenie ojca że oddałem?

    I tak i nie. Wystarczyć wystarczy, teraz jeszcze musisz przekonać panią
    w US, że to naprawdę miało miejsce, wieć proponuję jednak przez bank.
    Po za tym US sprawdzi, czy cię na oddawanie tych rat było stać i
    nieważne w jakiej formie.
    A jak dojdzie do wniosku, że nie, to znaczy, że masz lewe dochody w
    wysokości różnicy pomiędzy tym co oficjalnie zarabiasz, a tym co
    oficjalnie wydajesz. A to już jest "oprocentowane" na 75 %.
    Przykład. Twierdzisz, że co miesiąc oddajesz ojcu w gotówce po 2000 zl.
    A razem z żoną zarabiać 2500 zł miesiecznie. No to jak 500 zł wystarcza
    ci na przeżycie, czyli zapłacenie czynszu i utrzymanie samochodu,
    wyjazdy na wakacje? No i z twojego konta bankowego nie wynika, abyś
    wypłacał co miesiąc 2000 zł w gotówce aby przekazać ojcu, mimo, że całe
    dochody wpływają na twoje konto, a wynika, że miesięczne zakupy robione
    kartą wahają się w granicach 1500 zł.
    Wniosek: to nie była pożyczka, a darowizna i faktycznie nic nie
    oddajesz, albo masz lewe dochody w wysokości 2000 zł miesiecznie czyli
    75% z tego to będzie....