  • 1. Data: 2006-09-20 09:50:40
    Temat: DG w miescie A + nowe biuro w miescie B
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    Witam,

    nie bijcie jesli juz bylo, ale nie znalazlem w archiwum dokladnie tego
    o co chce zapytac...

    Od kilku lat mam DG zarejestrowana w domu, w miejscowosci A. Teraz
    wynajalem biuro w miejscowosci B, ale jednoczesnie nie chce likwidowac
    dzialalnosci w A. Chcialbym tez, aby czynsz, media itp. za biuro w B
    stanowily KUP.

    Podejrzewam, ze musze cos gdzies zglosic - tylko co dokladnie i komu:
    1. Nowy oddzial, nowe miejsce wykonywania DG, moze jeszcze cos innego?
    2. Mam to dodac do obecnego wpisu do EDG (w m. A) czy tez trzeba zrobic
    nowy wpis w m. B?
    3. Trzeba cos uaktualnic w GUS i US?
    4. Czy musze zrobic nowe pieczatki z danymi biura w miejscowosci B?
    (mnie one nie beda do niczego potrzebne, wystarczy mi jesli jest na
    nich obecny adres).

    W obecnym wpisie do EDG mam napisane tak: "Adres zakladu glownego" -
    <tu podany adres w m. A>, "Adresy oddzialow lub innych miejsc
    wykonywania dzialanosci" - "nie dotyczy".
    Wynika z tego, ze powinienem tylko tutaj dodac inne miejsce wykonywania
    dzialalnosci, ale czy moge to zrobic, jesli jest to adres w innym
    miescie?

    Gdyby ktos moglby mi lopatologicznie wytlumaczyc co dokladnie mam teraz
    zrobic to bylbym wdzieczny :)

    --
    Pozdrawiam, Tomek
    email: tomek (at) krakow.home.pl

  • 2. Data: 2006-09-20 13:50:53
    Temat: Re: DG w miescie A + nowe biuro w miescie B
    Od: "and" <a...@g...pl>

    tomek.k <p...@...sygnaturce.nz> napisał(a):
> [...]
    > Wynika z tego, ze powinienem tylko tutaj dodac inne miejsce wykonywania
    > dzialalnosci, ale czy moge to zrobic, jesli jest to adres w innym

    Witam
    Niedawno przeprowadzalem dokladnie taka sama operacje.
    Musisz sie przejsc do UM/UG w m.A i dokonac dodatkowego wpisu w EDG,
    tak jak piszesz dodajesz adres oddzialu - 50 zl:)
    Jak juz bedziesz mial nowy wpis to idziesz do GUS - dostajesz dodatkowy REGON
    oraz skladasz NIP-1 w US z danymi twojego oddzialu.
    To chyba wszystko. Do czasu zalatwienia tych formalnosci nie mozesz uznawac
    za KUP kosztow wynajmu pomieszczen w B.

    pozdrawiam

    and

  • 3. Data: 2006-09-20 21:16:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Sep 2006, tomek.k wrote:

    > 4. Czy musze zrobic nowe pieczatki z danymi biura w miejscowosci B?
    > (mnie one nie beda do niczego potrzebne, wystarczy mi jesli jest na
    > nich obecny adres).

    A. Nie ma obowiązku posiadania pieczątki
    B. Ale jeśli jest to musi na niej być (można domniemywać że na
    co najmniej jednej) ... REGON. Jedyny znany przepis (od lat)
    dotyczący pieczątek pochodzi właśnie z ustawy o statystyce
    publicznej.
    Dopóki nie ma na pieczątce informacji wprowadzającej w błąd
    (a stary adres będzie przecież "dobry") nie widać powodu do
    wykosztowania się na nową :)
    W ramach ciekawostek: jest jeszcze jeden przepis o którym pamiętam
    dotyczący wprost DG i pieczątek - paragon "detalicznego punktu
    sprzedaży" (nie musi być wcale fiskalny), dopuszczony niekiedy
    do uznania za koszt :)
    Oczywiscie pomijam jakieś ekstrawagancje w rodzaju weksli ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-09-21 19:59:10
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    w <news:Pine.WNT.4.64.0609202311170.1440@athlon64>
    Gotfryd Smolik news napisal(a):

    > Dopóki nie ma na pieczątce informacji wprowadzającej w błąd
    > (a stary adres będzie przecież "dobry") nie widać powodu do
    > wykosztowania się na nową :)

    Dzieki, teraz wszytko juz jest jasne :)

> [...]
    > dotyczący wprost DG i pieczątek - paragon "detalicznego punktu
    > sprzedaży" (nie musi być wcale fiskalny), dopuszczony niekiedy

    Tzn. ten paragon musi byc opieczetowany? Przez wystawce jak rozumiem?
    Tak z ciekawosci pytam, ja osobiscie wystawiam tylko faktury,
    paragonami (fiskalnymi/niefiskalnymi) w ogole sie nie zajmuje :)

  • 5. Data: 2006-09-21 20:03:35
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    w <news:eergvs$dnl$1@inews.gazeta.pl>
    and napisal(a):

    > Witam
    > Niedawno przeprowadzalem dokladnie taka sama operacje.
    > Musisz sie przejsc do UM/UG w m.A i dokonac dodatkowego wpisu w
    > EDG, tak jak piszesz dodajesz adres oddzialu - 50 zl:)
    (...)

    Dzieki za wyjasnienia i szybka odpowiedz :)

  • 6. Data: 2006-09-22 21:33:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, tomek.k wrote:

    > Tzn. ten paragon musi byc opieczetowany? Przez wystawce jak rozumiem?

    Tak. W sumie chodzi o to że ma być "oznaczony", a IMO u nas przywiązanie
    do "wagi stempla" jest duże :)

    +++
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogš dotyczyć wyłšcznie:
    4. Zakup w jednostkach handlu detalicznego materiałów, œrodków czystoœci i
    bhp oraz materiałów biurowych może być, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 4,
    dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w datę i stempel (oznaczenie)
    jednostki wydajšcej paragon - okreœlajšcymi iloœć, cenę jednostkowš oraz
    wartoœć, za jakš dokonano zakupu. Na odwrocie paragonu podatnik musi
    uzupełnić jego treœć, wpisujšc swoje nazwisko (nazwę zakładu), adres oraz
    rodzaj (nazwę) zakupionego towaru.
    ---

    > Tak z ciekawosci pytam, ja osobiscie wystawiam tylko faktury,

    Ale tu chodzi o *zakupy* - powiedzmy kupujesz paczkę spinaczy :)
    Jak sprzedawca na kasę fiskalną to "oznaczenie" IMO jest i już,
    jak nie ma - może na byle świchu walnąć pieczątkę obok danych
    wymienionych wyżej, i na coś takiego wolno wystawić DW zakupu.

    pzdr, Gotfryd