  • 1. Data: 2011-05-08 14:58:19
    Temat: DG i zwolnienie lekarskie
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Pytanie pewnie lamerskie, ale jakoś mało mam obycia w chodzeniu na
    zwolnienia lekarskie.
    Od stycznia tego roku mam jednoosobową DG, płacę preferencyjny mały ZUS.
    Ubezpieczenie chorobowe te płacę, ale z tego co wiem, żeby móc dostać
    zasiłek - musi minąć 6 miesięcy. Rozchorowałam się i jutro idę do lekarza.
    Załóżmy, że dostałabym np.2 tygodnie zwolnienia. Co mi to daje?
    Proporcjonalnie obniżoną składkę ubezpieczenia społecznego? Co robię z
    oryginałem zwolnienia lekarskiego? Zostawiam u siebie?
    A jakie ograniczenia to na mnie nakłada? Firma działa głównie w internecie,
    ciągle jeszcze jestem na etapie jej rozkręcania i nawet będąc chora -
    mogłabym siedzieć przy komputerze i robić swoje. A jeśli będę musiała w tym
    czasie wystawić fakturę?

    marzatela
    ----------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 2. Data: 2011-05-08 15:15:46
    Temat: Re: DG i zwolnienie lekarskie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marzena" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ubezpieczenie chorobowe te płacę, ale z tego co wiem, żeby móc dostać
    > zasiłek - musi minąć 6 miesięcy. Rozchorowałam się i jutro idę do lekarza.

    teraz 3 miesiace.

    > Załóżmy, że dostałabym np.2 tygodnie zwolnienia. Co mi to daje?
    > Proporcjonalnie obniżoną składkę ubezpieczenia społecznego?

    Tak + zasilek chorobowy z ZUSu
    I jedno i drugie w Twoim przypadku to grosze (z uwagi na preferencyjny ZUS)

    Co robię z
    > oryginałem zwolnienia lekarskiego? Zostawiam u siebie?

    Zanosisz do ZUS-u (masz na to 7 dni) - wraz z wypelnionym zaswiadczeniem
    Z-3a

> [...]
    > internecie, ciągle jeszcze jestem na etapie jej rozkręcania i nawet będąc
    > chora - mogłabym siedzieć przy komputerze i robić swoje. A jeśli będę

    Jesli sie wyda, ze bedziesz siedziala i robila swoje - tracisz prawo do
    ibnizenia skladki i do zasilku

    > czasie wystawić fakturę?

    Absolutnie niedopuszczalne.

    Mozesz jednak zatrudnic zleceniobiorce - najlepiej jeszcze kiedy jestes
    zdrowa. Wtedy zleceniobiorca bedzie wszystko robil a Ty sobie bedziesz
    spokojnie chorowac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-05-08 15:53:09
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    (...)

    > Mozesz jednak zatrudnic zleceniobiorce - najlepiej jeszcze kiedy jestes
    > zdrowa. Wtedy zleceniobiorca bedzie wszystko robil a Ty sobie bedziesz
    > spokojnie chorowac.

    (...)

    Jednym słowem - w ogóle mi się to nie opłaca.
    Dzięki za radę.

    marzatela
    -------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 4. Data: 2011-05-14 21:43:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 May 2011, SDD wrote:

    > Użytkownik "Marzena" <m...@g...pl> napisał

    > Jesli sie wyda, ze bedziesz siedziala i robila swoje - tracisz prawo do
    > ibnizenia skladki i do zasilku

    ...przyjęto...

    > Absolutnie niedopuszczalne.
    > Mozesz jednak zatrudnic zleceniobiorce

    Dla porządku:

    http://www.vat.pl/wlasciciel_firmy_moze_na_chorobowy
    m_podpisywac_faktury_faktury_vat_art_5233.php
    ...i oczywiście świadom jestem, że podaję link do VAT.pl :P, niemniej
    jest tam wskazanie na artykuł GP który jest *z datą* (2009-07-23)
    oraz podana sygnatura akt (II UK 359/08).

    Trzeba ustalić *za co* ta faktura, w kryterium "czy było przed chorobą".

    pzdr, Gotfryd