  • Data: 2002-10-06 20:40:41
    Temat: DG i zakup auta (czy leasing?) a VAT i kratka
    Od: "Maras" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,
    prowadzę DG i jestem VATowcem, mam książkę przychodów i rozchadów i
    rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałbym zakupić auto na firmę
    (odliczyć sobie VAT itp.). Jeśli kupię ciężarówkę z kratką, to spokojnie
    mogę to zrobić, ale mam auto ciężarowe z kratką. Nie wiem czy to prawda, ale
    słyszałem, że w leasing można wziąć zwykłe auto osobowe i odliczyć też VAT.
    Myślę o krótkim (ok. roku) kredycie na połowę wartości auta. Słyszałem też o
    zapędach do zakazania rejestrowania aut hatchback jako ciężarowe... co
    powinno nakazywać mi pośpiech w podjęciu decyzji.

    Czy możecie powiedzieć jak postąpić najlepiej ? Kupić ciężarówkę (tylko po
    to by odliczyć VAT), czy leasing, czy wziąć kredyt na firmę, czy prywatnie
    ??? To wszystko mnie przerasta....

    --
    Pozdrowienia,
    Marek