  • 1. Data: 2010-01-11 23:26:20
    Temat: DG i umowa zlecenia
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Dzień Dobry

    1os. DG +KPIR+VAT+UE,
    Mam taką sytuację, znajomy zrobił właśnie uprawnienia do wystawiania
    świadectw energetycznych i zastanawia się jak to powinien robić w momencie
    gdy ktoś będzie chciał fakturę VAT. Ten kolega obecnie jest na etacie i
    zastanawia się czy zakładać DG czy wystarczą jakieś umowy zlecenia czy o
    dzieło?
    Generalnie gość nie chce z tego zrobić swojego podstawowego źródła
    utrzymania a jedynie dorywczo.
    Ale do meritum: czy dało by się to zorganizować tak że klient niejako
    zamawiał by u mnie wystawienie takiego świadectwa i dostał za to fakturę, a
    ja (ponieważ nie mam uprawnień) zlecał bym to mojemu koledze (umowa
    zlecenia)?
    Chyba że ktoś podpowie jak jeszcze inaczej można by to zorganizwać żeby
    klient mógł dostać fakturę.
    I czy w proponowanym przypadku mógłbym kupić na siebie program do wyliczania
    tych bilansów energetycznych a więc odliczyć VAT i w koszty lub amortyzować?
    A co w przypadku kiedy np. zawiesiłbym działalność? - Kolega traci prawo
    korzystania z tego programu chcąc to robić klientom tylko na umowe zlecenie
    lub dzieło?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
    Piotr