  • 21. Data: 2011-08-25 07:53:27
    Temat: Re: Czy wynajmuj?cy mo?e ??da? o?wiadczenia o obrotach firmy?
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Proponuję byś w ramach zaufania wysłał mi skany swoich PIT-ów za ostatnie
    > 5 lat. Tak w ramach dążenia do cywilizowanych standardów. Co Ty na to?

    ale ja z Tobą w relacji biznesowej nie jestem a najemca z wynajmującym jest.
    przykład: tak się składa, że ja wynajmuję mieszkanie komuś i jakbym się
    dowiedział, że go zwolnili z pracy to bym się mocno zastanowił nad
    kontynuowaniem daleszej współpracy.

    czaisz o co mi biega?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 22. Data: 2011-08-25 07:59:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-25 09:53, wromek pisze:

    > ale ja z Tob? w relacji biznesowej nie jestem a najemca z wynajmuj?cym jest.
    > przyk?ad: tak si? sk?ada, ?e ja wynajmuj? mieszkanie komu? i jakbym si?
    > dowiedzia?, ?e go zwolnili z pracy to bym si? mocno zastanowi? nad
    > kontynuowaniem daleszej wsp?pracy.
    >
    > czaisz o co mi biega?

    To oczywiste, ale dlaczego żądanie potwierdzenia przez wynajmującego
    mieszkanie faktu posiadania pracy nazywasz zaufaniem? Gdybyś uwierzył
    mu na słowo to co innego, sformalizowanie takiego żądania świadczy o
    braku zaufania.

    --
    spp

  • 23. Data: 2011-08-25 08:03:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.08.2011 09:53), wromek wrote:

> [...]
    > przykład: tak się składa, że ja wynajmuję mieszkanie komuś i jakbym się
    > dowiedział, że go zwolnili z pracy to bym się mocno zastanowił nad

    Ja nie czaję. Gdzie tu jest zaufanie? Tj - kto komu ufa?

    A może to chodzi o to, żeby podmiot słabszy dał wszystko czego zażąda
    podmiot silniejszy i jako że nic mu nie pozostaje innego, musi ufać że
    tenże nie zrobi z tego niewłaściwego użytku?

    Jeżeli tak, to w tej interpretacji np. relacje skarbówka-ludzie opierają
    się na zaufaniu :).

    p. m.

  • 24. Data: 2011-08-25 09:33:53
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 25.08.2011 10:03, mvoicem wrote:

    > Jeżeli tak, to w tej interpretacji np. relacje skarbówka-ludzie opierają
    > się na zaufaniu :).

    A nie wiedziałeś o tym? Ufać ale sprawdzać :-)

    Tomek

  • 25. Data: 2011-08-25 10:56:12
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > A nie wiedziałeś o tym? Ufać ale sprawdzać :-)

    i tak wlasnie robie, ufam ale sprawdzam ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 26. Data: 2011-08-25 11:01:50
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 25.08.2011 12:56, wromek wrote:

    > i tak wlasnie robie, ufam ale sprawdzam ;)

    Tyle że to Lenin czy Dzierżyński są znani z tego powiedzenia, rozumiem
    że to cywilizowani dżentelmeni byli ;)

    CBDO

    Tomek

  • 27. Data: 2011-08-25 12:18:17
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Tyle że to Lenin czy Dzierżyński są znani z tego powiedzenia, rozumiem że
    > to cywilizowani dżentelmeni byli ;)

    a co za roznica kto to powiedzial i kiedy? mi to pasuje a swoja szosa to
    slyszalem w de kilka mies. temu:
    "vertrauen ist gut aber Kontrolle ist besser"-powiedzial pracownik do
    podwladnego na powaznie w jednej z niemieckich firm. wbilem sobie to do
    glowy i mi to pomaga w zyciu.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 28. Data: 2011-08-25 12:22:36
    Temat: Re: Czy wynajmujący może żądać oświadczenia o obrotach firmy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.08.2011 13:21, Asen pisze:

    > No to jestem zły, bo podejrzewam, że chcą mi wypowiedzieć umowę (lokal
    > mam 5 lat) i ta informacja będzie "przydatna" nowemu najemcy - który
    > powie, aha tyle ma na miesiąc, to wchodzę i przebije czynsz.

    Może w takim samym sensie, jak może wymagać odśpiewania piosenki o
    młodym robocie albo piosenki o jeżu ;)

    To znaczy jest to legalne, ale ty nie musisz się na to zgodzić.

    A wypowiedzieć umowę najmu mogą zgodnie z przepisami i samą umową tak
    czy inaczej.

  • 29. Data: 2011-08-25 12:37:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wromek,

    Thursday, August 25, 2011, 2:18:17 PM, you wrote:

> [...]
    > "vertrauen ist gut aber Kontrolle ist besser"-powiedzial pracownik do
    > podwladnego na powaznie w jednej z niemieckich firm. wbilem sobie to do

    Tylko, że to - kwa nać! - nie ma nic wspólnego z postulowanym przez
    Ciebie wcześniej zaufaniem. To jest całkowitym zaprzeczeniem tamtej
    tezy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-08-25 13:31:03
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Tylko, że to - kwa nać! - nie ma nic wspólnego z postulowanym przez
    > Ciebie wcześniej zaufaniem. To jest całkowitym zaprzeczeniem tamtej
    > tezy.

    bo chodzi k-mac o zaufanie najemcy do wynajmujacego (ze nie wykorzysta
    zdobytych danych do czegos tam) ale dziwne, ze musze to Tobie tlumaczyc.

    --
    pozdrawiam, wromek