  • 1. Data: 2003-12-26 23:42:34
    Temat: Czy to jest MISSION IMPOSIBLE ?
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Witam grupowiczow.

    Tak przegladam posty na tej grupie i nie znalazlem nigdzie
    satysfakcjonujacej mnie do konca odpowiedzi. A mianowicie chodzi mi o
    czesciowe otworzenie DG. A czemu czesciowe ? Bo generalnie mialbym ruch
    gdzies tak w maju (tak, tak, komunie). Wiem ze jest opcja i we wniosku o
    rejestracje mozna podac date planowanego rozpoczecia, ale chcialbym stworzyc
    sobie mozliwosc wczesniejszego zaczecia biznesu. Czy groza jakies sankcje za
    zarejestrowanie sie w UM i GUS ale nie zgloszenie w US i ZUS gdy nie
    rozpoczalem DG ?

    Pozdrawiam wszystkich odchudzajacych sie po swietach :P

    Marcin

  • 2. Data: 2003-12-28 20:04:22
    Temat: Re: Czy to jest MISSION IMPOSIBLE ?
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin S." <t...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    za
    > zarejestrowanie sie w UM i GUS ale nie zgloszenie w US i ZUS gdy nie

    Dokąd te dwie drugie niedowiedzą się od tych dwóch pierwszych że masz dg do
    połowy to nic ci nie grozi.

    A jak chcesz płacić składki i podatki jeżeli nie zgłosisz się du US i ZUS?
    nie chcesz płacić? to nie zgłaszaj nigdzie rozpoczęcia dg. To chyba
    bezpieczniejsze choć pewnie i tak samo legalne jak twój pomysł.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-12-29 02:16:17
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bsnd0k$1cm$1@news.onet.pl...

> [...]
    > nie chcesz płacić? to nie zgłaszaj nigdzie rozpoczęcia dg. To chyba
    > bezpieczniejsze choć pewnie i tak samo legalne jak twój pomysł.

    No ja nie mam zupelnie zamiaru uszczuplac dochody naszego panstwa ;) Chodzi
    mi o to czy jest jakis okreslony termin zgloszenia do US I ZUS rejestracji
    DG ? Czy moze sobie tak to wisiec w prozni (czyli zarejestrowana na papierze
    w UM i GUS a niepodjeta dzialalnosc) No i oczywiscie ze do czasu zgloszenia
    do w/w urzedow ta dzialalnosc by nie funkcjonowala. Poprostu chce wczesniej
    zalatwic formalnosci w UM i GUS aby pozniej jak rozpoczne dzialalnosc szybko
    zglosic to do reszty ;)

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2003-12-29 06:23:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Dec 2003, PawełJ wrote:

    >+ Użytkownik "Marcin S." <t...@x...pl> napisał [...]
    >+ > Tak przegladam posty na tej grupie i nie znalazlem nigdzie
    >+ > satysfakcjonujacej mnie do konca odpowiedzi.

    ...i nie znajdziesz. Są sprzeczne opinie :)

    *Moim zdaniem* (aczkolwiek: bynajmniej nie *tylko* moim :))
    "data rozpoczęcia" podawana w EDG jest datą deklarowaną.
    Do US i ZUS należy podać "faktyczne rozpoczęcie" DG.
    Przeszukaj raz jeszcze tu i na .prawo, zapodaj autora:
    Artur Golański i sprawdź co pisze przeciw.
    Dyskusji tu było parę, powinieneś je widzieć...

    >+ > A mianowicie chodzi mi o
    >+ > czesciowe otworzenie DG.

    IMHO: źle określasz. "Opóźnione", a nie "częsciowe".
    W momencie dokonania pierwszej operacji gospodarczej (no... co najmniej
    dającej się udowodnić :>) masz 7 dni na zgłoszenie z US i ZUS.

    >+ > Czy groza jakies sankcje za
    >+ > zarejestrowanie sie w UM i GUS ale nie zgloszenie w US i ZUS
    >+ > gdy nie rozpoczalem DG ?

    Hm... wezwanie do wyjaśnienia :) ?

    >+ Dokąd te dwie drugie niedowiedzą się od tych dwóch pierwszych że masz dg do
    >+ połowy to nic ci nie grozi.

    To podam ci wynika badań organoleptycznych "w pewnej miejscowości na
    południowym zachodzie Polski": nie wiem czy ZUS otrzymuje jakieś info
    od UM czy sam sprawdza (rejestr jest jawny !) ale do mnie się zgłosili
    (list polecony z informacją co grozi za prowadzenie DG bez rejestracji).
    Wyjaśnienie (telefoniczne) skomentowali: "aha" :)
    Tyle, że to nie był jakiś bardzo długi czas - ale jak rozumiem chodzi
    o zasadę ! :)

    >+ A jak chcesz płacić składki i podatki jeżeli nie zgłosisz się du US i ZUS?
    >+ nie chcesz płacić?

    Widać nie chce. Ale ma zamiar *już mieć rejestrację* w UM aby móc
    zgłosić "rozpoczęcie" bezpośrednio po tym "jak się coś do zrobienia
    znajdzie". IMHO - wykonalne (w odróżnieniu od wszystkich niejasności
    związanych z ew. późniejszym "zawieszaniem" !).

    >+ to nie zgłaszaj nigdzie rozpoczęcia dg. To chyba bezpieczniejsze

    Hm...
    Znaczy: nie czytałeś na grupie o przypadku kiedy US się upomniał
    o swoje po jakimś czasie (i "namierzeniu" prowadzącej, nieważne jak)

    >+ choć pewnie i tak samo legalne jak twój pomysł.

    ...otóż uważam że nie, przynajmniej o ile dobrze odczytałem zamiar :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał, rozpoczęte w 2001 "z poślizgiem")

  • 5. Data: 2003-12-29 06:26:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2003, Marcin S. wrote:
    [...]
    >+ mi o to czy jest jakis okreslony termin zgloszenia do US I ZUS rejestracji
    >+ DG ?

    7 dni *od rozpoczęcia*. Tak stanowi przepis, AFAIK :)
    (UWAGA: co innego VAT, tam trzeba zostać VATowcem *przed*
    dokonaniem transakcji).

    >+ Czy moze sobie tak to wisiec w prozni (czyli zarejestrowana na papierze
    >+ w UM i GUS a niepodjeta dzialalnosc) No i oczywiscie ze do czasu zgloszenia
    >+ do w/w urzedow ta dzialalnosc by nie funkcjonowala.

    Nauczony doświadczeniem sam bym wysłał informację że "ze względu
    na [...powymyślać...] działalność zostanie rozpoczęta i zgłoszona
    w terminie późniejszym niż zadeklarowany w ewidencji działalności".

    >+ zalatwic formalnosci w UM i GUS aby pozniej jak rozpoczne dzialalnosc szybko
    >+ zglosic to do reszty ;)

    Nie wiem co ";)" tam robi, bo bez niego wygląda mi OK...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2003-12-29 08:11:37
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Wielkie dzieki za porade.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 7. Data: 2003-12-29 18:13:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2003, Marcin S. wrote:

    >+ Wielkie dzieki za porade.

    ZA CO ??
    (do googla i czytać czym się naraziłeś !
    Nieznajomość przepisów szkodzi ;>)

    pozdrowienia :) Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)