  • 11. Data: 2005-07-25 22:33:52
    Temat: Re: Czy mąż może wystawić żonie fakturę za usługę?
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Owidiusz" napisał w wiadomości ...

    > A co tam jest napisane?
    > No to kurczę, jak mogę przekazać żonie autorskie prawa majątkowe do dzieła, które
    sam wcześniej od
    > kogoś nabyłem?

    poczytaj... za cenę "ogólnie stosowaną"...

    Darek SP2BZW

    Twój problem jest trochę "szerszy" ale czy te "prawa" są tego warte ?

  • 12. Data: 2005-07-25 22:40:34
    Od: "Owidiusz" <a...@2...pl>

    > poczytaj... za cenę "ogólnie stosowaną"...
    > Twój problem jest trochę "szerszy" ale czy te "prawa" są tego warte ?

    Żona musi mieć coś takiego. Jak to rozwiązać?
    Mogę dać na to nawet 10% marży i zapłacić dochodowy, nie ma sprawy.
    Tylko żeby się nikt nie przyczepił.

    Dla uproszczenia:
    Prowadzę usługi pt. tłumaczenia.
    Czy żona może przyjść do mnie i zażyczyć sobie, żebym jej przetłumaczył to i
    to i wystawił jej na to fakturę, taką samą i po takiej samej stawce jak
    każdemu innemu klientowi?

  • 13. Data: 2005-07-25 22:47:42
    Od: bronek michalski <b...@g...com>

    Owidiusz wrote:

    > A co tam jest napisane?
    > No to kurczę, jak mogę przekazać żonie autorskie prawa majątkowe do
    > dzieła, które sam wcześniej od kogoś nabyłem?

    A czy żona nie posiada praw majątkowych automatycznie, z tytułu
    wspólnoty majątkowej?

    --
    p.

    bronek

  • 14. Data: 2005-07-26 06:49:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2005, Owidiusz wrote:

    > A co tam jest napisane?

    Weź art. 25 ustawy i poczytaj: masz stosować dla powiązanych "ceny
    rynkowe". Znaczy US może przyjść, zastosować "metodę" i kazać zmienić
    wpisy do porachowania podatku.

    > No to kurczę, jak mogę przekazać żonie autorskie prawa majątkowe do dzieła,
    > które sam wcześniej od kogoś nabyłem?

    Ja bym nie wykluczył rozważenia zastosowania "przekazania na cele
    osobiste" - FW. Oczywiście o ile żona tego co zarobkowania nie
    potrzebuje.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-07-26 06:55:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2005, bronek michalski wrote:
    [...]
    > A czy żona nie posiada praw majątkowych automatycznie, z tytułu
    > wspólnoty majątkowej?

    ...IMHO to jest powód dla którego nie należy wykluczyć wystawienia
    FW...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-07-26 07:15:01
    Od: "Owidiusz" <a...@2...pl>

    > Ja bym nie wykluczył rozważenia zastosowania "przekazania na cele
    > osobiste" - FW. Oczywiście o ile żona tego co zarobkowania nie
    > potrzebuje.

    Miało być "do zarobkowania", prawda?
    Potrzebuje.
    Czyli co? Dać na FV cenę rynkową i spać spokojnie?

  • 17. Data: 2005-07-26 14:46:10
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Owidiusz wrote:

    > Miało być "do zarobkowania", prawda?
    > Potrzebuje.
    > Czyli co? Dać na FV cenę rynkową i spać spokojnie?

    Najlepiej zrób jak uważasz do tego zapytaj o wiążącą interpretację.
    Jeśli zakwestionują to wywalisz. Ale zasrarż. I po sprawie.
    Na konie poinformuj jeszcze grupę jak załawili.

    Możesz jeszcze przekazać na cele osobiste współmałżonków, a żona może
    ujawnić w KŚTiWNiP stosując cenę nabycia lub rynkową gdy nie ma FV.