  • 1. Data: 2006-02-20 17:24:07
    Temat: Czy koszta zakupu materialow i koszta uboczne
    Od: Macius <m...@p...onet.pl>

    stanowia koszt uzyskania przychodu i wpisuje sie je do pit-5L w
    poz.20, razem z innymi wydatkami typu telefon?

  • 2. Data: 2006-02-20 22:59:47
    Temat: Re: Czy koszta zakupu materialow i koszta uboczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Feb 2006, Macius wrote:

    > stanowia koszt uzyskania przychodu i wpisuje sie je do pit-5L w
    > poz.20, razem z innymi wydatkami typu telefon?

    Prowadzisz DG, rozliczasz się "liniowo" 19% ?
    A ustawę nakazującą prowadzić KPiR i dokonywać rozliczania podatku
    *na podstawie księgi* obejrzałeś ??

    Uprzedzając możliwą (przepraszam za podejrzenia :]) odpowiedź "nie,
    ale ja chciałem odpowiedzi" powiem że nikogo nie dziwi iż od
    kierowców wymaga się jakiej takiej znajomości ustawy Kodeks
    Drogowy...
    Do deklaracji wpisuje się *to co wyszło z księgi*!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-21 06:51:37
    Od: Macius <m...@p...onet.pl>

    s...@s...com.pl wrote:

> [...]
    > Drogowy...
    > Do deklaracji wpisuje się *to co wyszło z księgi*!

    Ale ja to rozumiem. Chodzi mi o to, czy do PIT-5 wpisuje sie wszystkie
    koszta (czyli towary, koszta uboczne ich zakupu, reklama,
    wynagrodzenia, pozostale), czy tylko reklame, wynagrodzenia i
    pozostale?

    Sadze, ze wszystko, bo wtedy to pewnie ludzie czyms handlujacy nie
    dociagneliby do konca roku. :-)

  • 4. Data: 2006-02-21 10:26:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Feb 2006, Macius wrote:

> [...]
    > koszta (czyli towary, koszta uboczne ich zakupu, reklama,
    > wynagrodzenia, pozostale), czy tylko reklame, wynagrodzenia i

    No uparł się... ;)

    Rozumiem iż pytasz na jakiej podstawie suma kol.10 i 11
    jest uznawana za KUP ?
    Na chybcika rzucić paragrafem nie umiem (jak ktoś ma *jasny*
    zapis to prosimy...), natomiast zasugeruję treść par.14 załącznika
    do rozporządzenia o KPiR (czyli urzędowych "objaśnień"):
    +++
    14. Kolumna 14 jest przeznaczona do wpisywania pozostałych kosztów
    (poza wymienionymi w kolumnach 10-13)
    ---

    Czyż można podejrzewać wobec tego że coś z kol.10..13 nie jest
    kosztem ?? ;)

    > Sadze, ze wszystko, bo wtedy to pewnie ludzie czyms handlujacy nie
    > dociagneliby do konca roku. :-)

    Ano :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd