  • 11. Data: 2011-10-11 10:53:37
    Temat: Re: Czy istnieje legalne obejście ZUS?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-11 12:24, monse1 pisze:
    > Jak cię nie stać na ZUS to poco ci firma?
    > Firmę zakłada się dla wzbogacenia.

    I dlatego w Polsce nie można "się bogacić" zarabiając - na przykład -
    1000zł miesięcznie.

    Dlaczego?

    Bo nie.

    Bo trzeba zarabiać 3000.

    A jak nie?

    Tym gorzej.

    Dla podatnika.

    By żyło się LEpiej.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-10-13 08:38:46
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Tylko jeśli jest jedyny 100%
    > No i składki należą się od wynagrodzeń za pracę i zlecenia, od innych
    > form wynagradzania niekoniecznie.
    Hmmm ... a gdyby tak zatrudnić się jako opiekunka dziecka do lat 3?
    Składki od minimalnej krajowej opłaci ZUS, a od działalności
    gospodarczej zapłaci się tylko zdrowotne. Mam rację, czy jest jakiś
    kruczek? :-)

    Maciek

  • 13. Data: 2011-10-13 14:51:51
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 13.10.2011 10:38, Maciek wrote:
> [...]
    > Składki od minimalnej krajowej opłaci ZUS, a od działalności
    > gospodarczej zapłaci się tylko zdrowotne. Mam rację, czy jest jakiś

    Widzę że kreatywność w narodzie nie ginie, szczerze mówiąc sam o tym
    myślałem ale do tego trzeba mieć naprawdę zaufanych znajomych.

    Tomek

  • 14. Data: 2011-10-13 18:09:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-13 16:51, tomek pisze:
    > Widzę że kreatywność w narodzie nie ginie, szczerze mówiąc sam o tym
    > myślałem ale do tego trzeba mieć naprawdę zaufanych znajomych.
    W razie czego w lutym będę dysponował materiałem do opieki. Mam
    nadzieję, że nie ma ograniczeń odnośnie zatrudnianych "opiekunek", bo
    bym zatrudnił z 5. Biorę 25% zaoszczędzonej składki ;-)

    Maciek

  • 15. Data: 2011-10-14 06:55:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2011, Maciek wrote:

    > Mam nadzieję, że nie ma ograniczeń odnośnie zatrudnianych "opiekunek",
    > bo bym zatrudnił z 5.

    Rozumiem że po 1/5 etatu, na każdy dzień tygodnia kto inny?
    No to chyba nie ginie, ale może napotkać barierę w postaci
    *kwotowego* limitu zarobku zwalniającego z ZUS :)
    No chyba że wymagasz wielkiej staranności... :P

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-10-14 09:34:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Rozumiem że po 1/5 etatu, na każdy dzień tygodnia kto inny?
    > No to chyba nie ginie, ale może napotkać barierę w postaci
    > *kwotowego* limitu zarobku zwalniającego z ZUS :)
    > No chyba że wymagasz wielkiej staranności... :P
    Tylko jedna opiekunka do mojego dziecka?? Nie do pomyślenia. Wielką
    staranność może tu zapewnić tylko zespół odpowiednich ludzi ;-)

    Maciek

  • 17. Data: 2011-10-14 11:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Oct 2011, Maciek wrote:

    > Tylko jedna opiekunka do mojego dziecka??

    Nie o to chodzi :)

    > Nie do pomyślenia. Wielką
    > staranność może tu zapewnić tylko zespół odpowiednich ludzi ;-)

    Raczej chodzi o tę 5-krotność "minimalnej" przypadającej
    na etat :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-10-14 20:43:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Raczej chodzi o tę 5-krotność "minimalnej" przypadającej
    > na etat :)
    A jest jakiś problem, żeby zatrudnić 5 osób do opieki, każdą na pełnym
    etacie? Przepisy chyba tego nie regulują?

    Maciek

  • 19. Data: 2011-10-14 21:33:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A jest jakiś problem, żeby zatrudnić 5 osób do opieki, każdą na pełnym
    > etacie? Przepisy chyba tego nie regulują?

    Pytaniem pozostaje, czy w razie oporu US wysoki sąd posłuży się
    "doświadczeniem życiowym" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2011-10-15 00:24:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Pytaniem pozostaje, czy w razie oporu US wysoki sąd posłuży się
    > "doświadczeniem życiowym" ;)

    A musi być etat? Wszak w default city to za opiekunkę trzeba płacić te
    13XXzł (od nowego roku 1500zł) za 2 godziny dziennie (1/4 etatu)!
    ;)

    --
    Liwiusz