  • 1. Data: 2011-10-05 12:55:55
    Temat: Czy istnieje legalne obejście ZUS?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Mam takie pytanie co zrobic by płacić niższy ZUS prowadząc działalność
    gospodarczą?
    Oczywiście bez fikcyjnego zatrudnienia w Uni lub innych przekrętów. Chodzi o
    to by to było w 100% legalne.

    Najlepiej by można było to robić z domu.

  • 2. Data: 2011-10-05 13:17:39
    Temat: Re: Czy istnieje legalne obejście ZUS?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-10-05, rageofhonor <w...@w...pl> wrote:

    > Mam takie pytanie co zrobic by płacić niższy ZUS prowadząc działalność
    > gospodarczą? Oczywiście bez fikcyjnego zatrudnienia w Uni lub innych
    > przekrętów.

    Zatrudnić się gdzieś na dowolną część etatu i otrzymywać wynagrodzenie
    w wysokości min. krajowej. To chyba tyle jeśli chodzi o metody dostępne
    "dla wszystkich".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2011-10-05 13:28:32
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    > Zatrudnić się gdzieś na dowolną część etatu i otrzymywać wynagrodzenie
    > w wysokości min. krajowej. To chyba tyle jeśli chodzi o metody dostępne
    > "dla wszystkich".

    Dorzućmy jeszcze spółkę z o.o.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 4. Data: 2011-10-05 13:30:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-10-05, Daniel Stalica <d...@s...info> wrote:

    [...]

    > Dorzućmy jeszcze spółkę z o.o.

    No jeśli przez "zmniejszenie ZUS" rozumiemy "i jestem w stanie zapłacić
    za to tyle samo ile oszczędzę księgowej", to pewnie tak. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2011-10-05 21:56:00
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Daniel Stalica" <d...@s...info> napisał w wiadomości

    > Dorzućmy jeszcze spółkę z o.o.

    Jak dokładnie wygląda sprawa spółki z o.o. ?

    Czy nie trzeba tutaj płacić składek? A jeśli tak to jak wysokie one są? Czy
    to się opłaca? Jakie konsekwencje prawne mogą być? Czy wspólnik spółki nie
    musi płacić pełnego ZUSu?

  • 6. Data: 2011-10-06 09:23:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2011, rageofhonor wrote:

> [...]
    > to się opłaca? Jakie konsekwencje prawne mogą być?
    > Czy wspólnik spółki nie musi płacić pełnego ZUSu?

    Tylko jeśli jest jedyny 100%
    No i składki należą się od wynagrodzeń za pracę i zlecenia, od innych
    form wynagradzania niekoniecznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-10-10 19:56:43
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Jednym słowem panstwo skubie wiadomo kogo - najbiedniejszych.

  • 8. Data: 2011-10-11 05:34:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-10-10, Bartosz <l...@a...pl> wrote:
    > Jednym słowem panstwo skubie wiadomo kogo - najbiedniejszych.

    Populistyczne uogólnienie, które jest nieprawidłowe.
    Państwo skubie wszystkich. Bogatsi co najwyżej mniej odczuwają
    swoje obciążenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2011-10-11 10:24:58
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    Jak cię nie stać na ZUS to poco ci firma?
    Firmę zakłada się dla wzbogacenia.

  • 10. Data: 2011-10-11 10:33:08
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 11 Oct 2011 12:24:58 +0200, monse1 <m...@o...pl> wrote:

    >Jak cię nie stać na ZUS to poco ci firma?
    >Firmę zakłada się dla wzbogacenia.

    ... ZUSu :-)
    --
    pozdrawiam,