    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy dobrze policzyłem koszty DG?
    Date: Wed, 15 Nov 2006 20:17:49 +0100

    Zdaję sobie sprawę że pytanie wręcz niepoważne, googluje całe popołudnie
    i coś tam wygooglałem, proszę tylko o sprawdzenie czy wymyśliłem to
    sobie dobrze i czy oparłem się na aktualnym prawie.

    Jeżeli pracownik założy DG (uslugi informatyczne) i będzie wystawiał co
    miesiąc dla zleceniodawcy fakturę na kwotę 10000zł+22%VAT to od 12200zł
    które dostanie płaci:

    2200zł VAT do US
    19% podatku liniowego - 1900zł
    265zł najniższa składka ZUS (co do tego mam wątpliwości)
    W sumie zostaje w ręku 7835zł.

    I dodatkowo jak rozumiem można sobie odliczyć VAT za rzeczy kupione na
    rzecz tej działalności.

    Proszę, poprawcie mnie jak się gdzieś walnąłem.