  • Data: 2008-11-28 10:33:45
    Temat: [Cross]Re: Faktura nie opłacona - zwrot nadpłaty z US?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    atraM pisze:
    > Jakieś 2-3 miesiące temu wysłałam klientowi fakturę na 3000zł, a
    > następnie zaksięgowałam i opłaciłam już od tego podatek. Tymczasem
    > klient nie zapłacił i wiem, że już na pewno nie zapłaci, bo okazał się
    > lepszym cwaniakiem. Czy mogę jakoś anulować tę nadpłatę? Czy jest
    > szansa, że zwrócą mi te kilkaset złotych zapłacone od czegoś czego
    > faktycznie nie sprzedałam?

    VAT i dochodowy możesz odzyskać, jeśli należność będzie nieściągalna,
    czyli najpierw musisz mieć wyrok, a potem postanowienie komornika o
    bezskuteczności egzekucji (są wyjątki, ale przy niewielkich kwotach).

    Co ciekawe, nie wiem czy odliczenie przysługuje, jeśli wystawca
    faktury przegra sprawę w sądzie o zapłatę. Wtedy nie będzie mógł się
    legitymować postanowieniem komornika o bezskuteczności egzekucji, ale
    czy to zamyka możliwość odzyskania podatków?

    Pytanie to kieruję do grupy .podatki :)

    --
    Liwiusz