  • 11. Data: 2005-04-17 10:42:28
    Temat: Re: Co ja właściwie płacę
    Od: "FSC" <f...@f...xgfhd.s.pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości
    news:d3taj4$spi$2@inews.gazeta.pl...

    > Zapłaciłem, ale nie 150 a 100 zlotych. Tytulem: "Opłata za wniosek o wpis
    > do ewidencji dzialalnosci gospodarczej". To to?

    A czy 150 (152) zł to 100 zł ? Sam sobie odpowiedziales. Zaplaciłeś za
    rejestrację DG. VAT-R opłacasz w kasie UM lub do kasy UM - i otrzymujesz
    potwierdzenie. Następnie w US razem z tym zaswiadczeniem , składasz VAT-R, a
    w ciągu 30 dni otrzymasz potwierdzenie : VAT-5.

    Czy naprawdę przemyślałeś rozpoczynianie DG, jeśli nawet nie raczyłeś
    zorientować się w podstawach ? Obyś nie wpadł na jakąś minę.

    W sieci jest wiele informacji n/t DG - lepiej poczytaj zawczasu.

    FSC

  • 12. Data: 2005-04-17 10:45:20
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "|

    > Zapłaciłem, ale nie 150 a 100 zlotych. Tytulem: "Opłata za wniosek o
    > wpis do ewidencji dzialalnosci gospodarczej". To to?

    Zgadne.

    Nie.

    Zgadlem.

    ;)

    --
    Film: One point 0 .............................. http://tiny.pl/hdmb
    Film: Arktyczna goraczka ....................... http://tiny.pl/hdmz

  • 13. Data: 2005-04-17 10:46:53
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    FSC napisał(a):
> [...]
    > zorientować się w podstawach ? Obyś nie wpadł na jakąś minę.
    >
    > W sieci jest wiele informacji n/t DG - lepiej poczytaj zawczasu.

    No wlasnie czytam i czytam, wiem juz dosc sporo, ale to wlasnie mi
    umknelo. Wiem nawet na czym polega to placenie VAT ale uwierzcie, ze
    nigdzie nie trafilem na info, ze istnieje opcja bez placenia VATu, stad
    to cale zamieszanie.

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 14. Data: 2005-04-17 10:50:35
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "|

    > Podsumowujac: jesli jestem platnikiem VAT mam sie spodziewac, ze US cos
    > mi przysle pocztą, tak? Jak nie przysle to nie jestem?

    To jest troche bardziej trudniej. Poniewaz NIE ZAPLACILES 152 zl za wpis
    do VATowcow, to NIE DOSTANIESZ poczta potwierdzenia, ze cie wpisano.
    Wiec byc moze w takiej sytuacji JESTES VATowcem, ale sie nie dowiesz.
    Jesli nie chcesz pytac w US, to jest inna opcja. ZAPLAC 152 zlote (w
    info US powiedza ci na jakie konto) i przeslij do US. Jest szansa, ze
    dostaniesz wtedy pismo wyjasniajace, ze niepotrzebnie zaplaciles, bo nie
    jestes VATowcem, lub pismo potwierdzajace, ze jestes ;)

    Ja bym sie zapytal ;)

    Jak zakladalem DG to wiedzialem, ze chce byc VATowcem. W zwiazku z czym
    nie pamietam, ale byla dodatkowa papierkologia. Jakies oswiadczenie czy
    cos i do tego jakis fikusny druk musialem wypelnic, ktorego odwrot
    wygladal jak 20 pytan test wyboru po 4 odpowiedzi. Poniewaz mnie to
    przeroslo, a byly wakacje, skorzystalem z uslug doradcy - kierownika
    dzialu VAT - jako jedynej osoby kompetentnej i obecnej w lipcu w dziale
    o godzinie 14.30 we srode ;)

    Dzieki umiejetnie zadanej serii pytan i odpowiedzi w 5 minut stalem sie
    VATowcem z rozliczneiem miesiecznym, rewelacja :)

  • 15. Data: 2005-04-17 11:25:52
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    mariposa doux napisał(a):
    > Zgadlem.

    Mam nadzieje :)

  • 16. Data: 2005-04-17 22:13:42
    Temat: Re: Co ja właściwie płac
    Od: "Tomisio" <T...@c...wp.pl>

    > Sprzedaz rupieci przez internet :) Nie spodziewam sie duzych dochodow.

    Nie panikuj, nie jesteś Vatowcem. Jeśli chcesz nim być od startu to musisz
    to zgłosić w US, a nie na odwrót. Dopóki nie przekroczysz progu Vatu jesteś
    na ryczałcie, ale próg musisz proporcjonalnie ustalić dzieląc go przez okres
    wykonywanej działalności w pierwszym roku.

  • 17. Data: 2005-04-17 22:21:38
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Tomisio napisał(a):
> [...]
    > na ryczałcie, ale próg musisz proporcjonalnie ustalić dzieląc go przez okres
    > wykonywanej działalności w pierwszym roku.

    A jak to konkretnie policzyc? Slyszalem cos o jakichs 10tys. Ale nie
    wiem czy na rok czy na miesiac. Czy zl czy euro...

  • 18. Data: 2005-04-17 23:26:34
    Od: "Tomek" <t...@d...wp.pl>

    > A jak to konkretnie policzyc? Slyszalem cos o jakichs 10tys. Ale nie
    > wiem czy na rok czy na miesiac. Czy zl czy euro...

    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyz
    owy/przepisy_vat_2004/us
    tawa_o_podatku_od_towarow_i_uslug.pdf

    Artykuł 113 - całą ustwę powinieneś traktować jak biblię w biznesie

    10 000 euro - 43 tys. w tym roku, dzielisz na 12 mscy i mnożysz przes ilość
    mscy prowadzenia DG.

    Wiedzę proponuję czerpać z ustaw i rozporządzeń, a nie luźnych informacji
    znalezionych w sieci, często nie aktualnych a co gorsza nie prawdziwych.
    Widzę, że biznes zaczynasz "od końca"...

  • 19. Data: 2005-04-18 06:15:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Apr 2005, Tomisio wrote:

    >+ to zgłosić w US, a nie na odwrót. Dopóki nie przekroczysz progu Vatu jesteś
    >+ na ryczałcie

    Ekhm... a co ma ryczałt do VATu ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-04-18 10:04:12
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > uwierzcie, ze nigdzie nie trafilem na info, ze istnieje opcja bez placenia
    > VATu

    Ooo nie, na to nie licz. Nie uwierzę choćby mnie przypalali.