eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo i jak z tym zrobić ? (długie ale dla mnie bardzo ważne) › Co i jak z tym zrobić ? (długie ale dla mnie bardzo ważne)
    From: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Co i jak z tym zrobić ? (długie ale dla mnie bardzo ważne)
    Date: Wed, 29 Sep 2004 12:36:10 +0200

    Mam kolejne pytanie:
    Zona prowadzi DG + VAT zarejestrowaną (04.03.2003) wyłącznie na siebie,
    firma posiada jakieś środki trwałe , mamy wspólnotę majątkową.
    Dziś zarejestrowałem DG + VAT na siebie (względy ZUS etc), pracuję na etat.
    W niedzielę mamy zamiar przeprowadzić remenent likwidacyjny.
    Teraz pytania :
    chcę mieć w swojej DG część ŚT i wyposażenia firmy żony m.in:
    - samochod osobowy zajerestrowany na mnie był/jest wciągnięty w ŚT firmy
    żony - amortyzacja, paliwo
    - wyposażenie zakładu produkcyjnego
    - zapasy magazynowe - tego na szczęście jest niedużo i zastanawiam się czy
    ich nie "wyzerować"
    - co z odliczonym VATem ?
    - co z kasą fiskalną

    Jak "przejąć" DG żony bezpoleśnie i nie wtopić na dzień dobry ?

    Kolejna sprawa - firma żony prowadziła sprzedaż detaliczną. Moja będzie
    prowadziła wyłącznie hurtową tych samych wyrobów oraz dodatkowo będę
    świadczył usługi informatyczne. Czy będę potrzebował kasę fiskalną czy
    wystarczy dokumentacja w postaci FV ?
    Jeśli muszę mieć kasę to czy jest opcja "przejęcia" kasy z firmy żony czy
    wiąże się to z (podobno drogą) wymianą EPROM kasy ?

    W dniu wykonania remanentu likwidacyjnego ja muszę wykonać remanent otwarcia
    ?
    Wystarczy "przeklepać" ten sam dokument ?

    Dodatkowe pytanie (dla chętnych :D)
    Załóżmy, że mam klienta chcącego kupić samochód będący na dziś w ŚT DG żony
    w tym tygodniu - zrobić to teraz czy już po przerzuceniu go do mojej DG ?
    Czy może wycofać z firmy i dopiero sprzedać ?
    Samochód osobowy, bez kratek, zakupiony na osobę prywatną..

    Dziekuję za odpowiedzi
    Mariusz