  • 1. Data: 2004-09-22 06:37:34
    Temat: Ciąża, studia doktoranckie
    Od: "anjon" <a...@w...wp.pl>

    Witam Panstwa,

    mam nastepujacy problem: zona, ktira jest studentka studiow doktoranckich,
    jest obecnie w ciazy. Nie jest zatrudniona i otrzymuje jedynie stypendium.
    Na uczelni powiedziano nam, ze nie ma oplacanych skladek ZUS. Tzn. ze kazdy
    student powyzej 26 roku zycia powinien miec je oplacane, ale musi to
    najpierw zglosic (?!?). Pachnie mi tu jakims kretactwem. Moze ktos z Panstwa
    spotkal sie z podobna sytuacja lub moglby nam cos poradzic. Kazda uwaga mile
    widziana. Musimy jakos wybrnac z tej sytuacji...

    Pozdrawiam,
    Anjon

  • 2. Data: 2004-09-22 15:01:37
    Temat: Re: Ciąża, studia doktoranckie
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "anjon" <a...@w...wp.pl> wrote in message
> [...]
    mile
    > widziana. Musimy jakos wybrnac z tej sytuacji...

    potwierdzam, uczestnik studiów doktoranckich nie podlega domyślnie żadnym
    ubezpieczeniom. Na życzenie uczelnia może płacić jego ubezpieczenie
    zdrowotne, ale trzeba to zgłosić.
    Jeżeli ty prowadzisz działalność albo jesteś zatrudniony możesz zgłosić do
    swojego ubezpiezenia żonę, co nic nie kosztuje - zgłoś to pracodawcy albo
    sam jako przedsiębiorca zgłoś to do zusu, wyrób żonie książeczkę
    ubezpieczeniową członka rodziny i już ubezpieczenie będzie.

    Magdi