  • 1. Data: 2005-02-11 00:07:47
    Temat: CZY NAPRAWDE NIKT Z WAS NIE WIE ?
    Od: "Ania Smus" <a...@o...pl>

    Czy jeżeli wybrałam podatek liniowy w 2004 w działalności gospodarczej i
    również posiadam dodatkowy dochód ze stosunku pracy (umowy o pracę) to nadal
    mogę dokonać kontynuacji odliczenia wynikającego z dużej ulgi budowlanej,
    kwoty która nie znalazły pokrycia w podatku za 2003 rok? Zakupy dokonywane
    były wyłącznie w 2003 roku wiec nie chcę odebrać za odliczenia wynikające z
    dokonanych zakupów w 2004 roku
    Czy to iż posiadam dodatkowy dochód ze stosunku pracy (umowy o pracę) ma
    wpływ na to, że wolno mi dokonać odliczenia tylko do wysokości kwoty podatku
    zapłaconego z tytułu umowy o pracę ?

    PROSZĘ WAS O POMOC bo nie moge nigdzie znalesc zadnej odpowiedzi kazdy mowi
    inaczej a jak jest naprawde ?

    pozdrawiam

    Ania Smus

    a...@o...pl

  • 2. Data: 2005-02-11 07:18:46
    Temat: Re: CZY NAPRAWDE NIKT Z WAS NIE WIE ?
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Ania Smus" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > a...@o...pl
    >
    > Nadal rozliczasz ulgę budowlaną w ramach podatku lub dochodu tylku z tyt.
    stosunku pracy.
    Jedynie do wysokości podatku z tyt.stosunku pracy. Składasz 2 deklaracje.
    1 PIT-36L
    2 PIT-37
    Pozdrawiam
    Baśka

  • 3. Data: 2005-02-11 07:26:07
    Od: "italy" <i...@w...pl>

    podatek liniowy wyklucza korzystanie z ulg ale w twoim przypadku moze mozna
    to potraktowac jako prawa nabyte, zadzwon do kilku urzedow skarbowych.

    jacek

  • 4. Data: 2005-02-11 08:36:07
    Od: "Dziunia" <h...@g...pl>

    kazdy mowi
    > inaczej a jak jest naprawde ?
    >
    > Ania Smus

    Napisz zapytanie do US. Jest obowiazany dac Ci pisemną odpowiedź w ciągu 30
    dni.

    Dziunia

  • 5. Data: 2005-02-11 08:58:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2005, italy wrote:

    >+ podatek liniowy wyklucza korzystanie z ulg

    Skąd to wziąłeś ???
    Jest taka zasada generalna (...to gdzie zapisana) ?
    Jeśli można - artykuł lub paragraf... ale dotyczący
    *wszystkich* ulg poprosiłbym...

    To że *pewne* ulgi lub preferencje (np. rozliczanie wspólne
    z małżonkiem) podatkowe są wykluczone a to że WSZYSTKIE
    ulgi są wykluczone to jak na mój gust dwie różne rzeczy.
    Niby ulga "na internet" też jest wykluczona ?
    Z jakiej okazji ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-02-11 09:49:58
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/11/2005 1:07 AM, Użytkownik Ania Smus napisał:

> [...]
    > zapłaconego z tytułu umowy o pracę ?
    >
    > PROSZĘ WAS O POMOC bo nie moge nigdzie znalesc zadnej odpowiedzi kazdy mowi

    Sprawę odliczania nieskonsumowanego odliczenia wydatków remontowych z
    lat poprzednich reguluje art. 12 oraz w Twoim przypadku art. 20 pkt 1
    ustawy z 12-11-2003 o zmianie ustawy o pdof oraz niektórych innych ustaw
    (Dz.U. 2003 nr 202 poz. 1956 ze zm.).

    Wg art. 12:
    "1. Podatnicy, którzy ... odliczali od podatku, a odliczenie to nie
    znalazło pokrycia w podatku za 2003 r. zachowują prawo do odliczenia od
    podatku w latach następnych, aż do całkowitego ich odliczenia.
    2. Wydatki ...(remontowe) poniesione w latach 2004-2005 podlegają
    odliczeniu od podstawy w wysokości i na zadach określonych w art 27a
    (...) ustawy ...(pdof)... w brzmieniu obowiązującym w 2003 r."

    Wg art. 20:
    "Podatnikom opodatkowanym w sposób ...(liniowo)... nie przysługuje prawo
    dokonywania odliczeń i zwolnień od dochodu oraz od podatku obliczonych
    na zasadach ...(liniowo)..., o których mowa w:
    1) art 11-13 niniejszej ustawy
    ..."

    IMHO art. 20 wprost wyklucza możliwość odliczenia nieskonsumowanych
    wydatków 2003 od podatku obliczonego wg skali liniowej. Natomiast
    ewentualne wydatki 2004 r. nie mogą być odliczone na podstawie art. 27a
    updf przed zmianami.

    Tak ja to widzę.

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-02-12 00:37:37
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

> [...]
    > pracę) ma
    > wpływ na to, że wolno mi dokonać odliczenia tylko do wysokości kwoty

    tak, dokładnie, odliczenie z PIT-37 (który złożysz z tytułu stosunku
    pracy)
    jest właściwe...
    (z działalności czyli wybranego "liniowego" będziesz się rozliczać
    PI-36L)

    pozdr. Darek SP2BZW