  • Data: 2008-06-07 12:56:22
    Temat: [CROSS] Energia odnawialna, firma & Fiskus
    Od: "SebaeL" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przepraszam za cross-posta, ale MSZ sprawa jest dość ciekawa, a do tego
    pewnie wkrótce zacznie coś takiego wychodzić "w praniu" ;)
    Pomińmy na razie aspekty ekonomiczne (mam na myśli obecny koszt zestawu
    fotosolarnego czy turbiny wiatrowej).
    Otóż zakładam, że kupuję do firmy kilka takich autek na sprężone powietrze:
    http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_
    pow.html (pod koniec
    tekstu).
    Aby ostrzej pójść po bandzie: zaopatruję firmę w zestaw ogniw
    fotowoltaicznych oraz turbinę wiatrową o mocy wystarczającej do
    wyprodukowania energii wykorzystywanej do napędu kompresorów. Tym samym moja
    flota zupełnie nie korzysta z prądu z gniazdka. Jestem zupełnie
    samowystarczalny energetycznie, jeżeli chodzi o transport. Nie tankuję
    żadnego paliwa, wykorzystuję wyłącznie energię Słońca z ogniw umieszczonych
    na dachach oraz wiatru.
    Co z Urzędem Skarbowym? Ma prawo dowalić mi coś "ekstra" za korzystanie ze
    źródeł energii nieobłożonych akcyzą? Czy też mogę całkiem legalnie w to
    zainwestować i w dzień ładować sobie flotę aut rozwożących nocą jakiś towar?
    ;)

    SebaeL
    --
    http://www.expostand.pl