  • 21. Data: 2010-02-23 17:13:11
    Temat: Re: B?edny wpis do EDG - odwo?anie?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Czyli ręczna robota z RG-1, NIP-1 i ZFA?

    Tak przy okazji: jakby ktoś myślał, że złoży sobie NIP-1
    razem z pitami, to trzeba się przygotować na to, że objawiło sie "jedno
    okienko"
    i zamiast sobie zlożyć załacznik do PIT36 (druk przewiduje), to trzeba
    składać EDG-1
    Więc jak ktoś sobie przygotuje wcześniej niewłaściwe druki, to uprzedzam.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale przyjęto ode mnie druczek EDG-coś tam
    tylko dlatego, że zmieniałem rachunek osobisty do zwrotów podatku
    niezwiązany z DG.
    A jak się zmienia przy okazji coś innego, to to jedno okienko jest tylko w
    UM,
    a w US i statystycznym już go nie ma i trzeba ganiać do UM?

  • 22. Data: 2010-02-23 18:12:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-02-2010 o 18:13:11 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > w UM,
    > a w US i statystycznym już go nie ma i trzeba ganiać do UM?

    Jak zmieniasz numer konta do składasz NIP-1 i ZFA, bo numer konta to nie
    jest dana podlegając wpisowi do edg.

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2010-02-23 20:33:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Jak zmieniasz numer konta do składasz NIP-1 i ZFA, bo numer konta to
    > nie jest dana podlegając wpisowi do edg.

    Nie chcialem się kopać z koniem, ani po powrocie
    szukać podstawy tych zmian. Miłe panie kazały
    złożyć EDG- cos tam to złożyłem. Od któregoś tam lutego nie ma
    wg nich druku NIP-1 więc go nie złożysz.

  • 24. Data: 2010-02-23 21:01:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-02-2010 o 21:33:04 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Nie chcialem się kopać z koniem, ani po powrocie
    > szukać podstawy tych zmian. Miłe panie kazały
    > złożyć EDG- cos tam to złożyłem. Od któregoś tam lutego nie ma
    > wg nich druku NIP-1 więc go nie złożysz.

    Art. 7d. Prawa działalności gospodarczej
    1. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany
    stanu
    faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej
    przez
    niego działalności gospodarczej, w zakresie danych zawartych w
    zgłoszeniu, o
    którym mowa w art. 7b ust. 2, (...)

    Rachunki bankowe nie są wpisywane do ewidencji. Zresztą w instrukcji do
    edg też to napisali.
    Ale jak już złożyłeś EDG-1 to też ok bo niby co miałoby się stać.

    Przy okazji - też Ci firmę wykręcili czy już miałeś nazwisko na początku?

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2010-02-23 21:22:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]

    > do edg też to napisali.
    > Ale jak już złożyłeś EDG-1 to też ok bo niby co miałoby się stać.

    Chodzi mi raczej o to, że nie przyjmują tych zmian na NIPach w US
    Moja zmiana dotyczyła rachunku niezwiązanego z działalnoscią.

    > Przy okazji - też Ci firmę wykręcili czy już miałeś nazwisko na
    > początku?

    Nic nie kręcili, bo składałem tylko ten druczek z nr rachunku w skarbówce.
    Nazwisko i imię na poczatku mam po aktualizacjach PKD czy PKWiU z roku
    2004-
    nie pamiętam jak bylo wcześniej - nie znalazłem żadnej kopii starego
    zaświadczenia,
    ale przyznam szczerze, że jest mi to w piąta stronę. Kiedyś też się
    przejmowałem, że podałem
    małymi kursywą, a wpis samymi dużymi :-)

  • 26. Data: 2010-02-23 21:29:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-02-2010 o 22:22:52 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale przyznam szczerze, że jest mi to w piąta stronę. Kiedyś też się
    > przejmowałem, że podałem
    > małymi kursywą, a wpis samymi dużymi :-)

    :)
    A jakiej wersji używasz "w obrocie gospodarczym" - takiej jak na wpisie
    czy na odwrót?

    --
    Tomek

  • 27. Data: 2010-02-23 21:31:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-23, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Chodzi mi raczej o to, że nie przyjmują tych zmian na NIPach w US
    > Moja zmiana dotyczyła rachunku niezwiązanego z działalnoscią.

    Chyba za łatwo odpuściłeś. ;-)

    Podstawa prawna:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/rejestracja_pod
    atnikow/rozporzadzenie_z_29-09-2009_w_sprawie_wzorow
    _formularzy_zgloszen_identyfikacyjnych.pdf
    + formularze:
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=151&
    id=27892

    Może pani chodziło o formularze ze starszych wzorów o których wspomina
    rozporządzenie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2010-02-23 21:43:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > A jakiej wersji używasz "w obrocie gospodarczym" - takiej jak na
    > wpisie czy na odwrót?

    W nowych miejscach podaję odruchowo jakby po staremu:
    czyli Bumtex Company ZPH Jan Kowalski,
    ale w starych miejscach nie prostuję, a mam
    tam różnie czasem samo Bumtex czasem samo Jan Kowalski.
    Dyskusje o nieprawidłowości czy wadliwości dla VAT czy PIT
    faktur bez imienia i nazwiska nie skłoniły mnie do zmian,
    bo czynności sprawdzajace mam 2-3 razy w roku,
    a i normalnych kontroli też trochę było i nigdy poza prawdiłowym nipem
    nikogo nie obchodziło co jest poza tym na fakturze.

  • 29. Data: 2010-02-23 21:50:34
    Temat: Re: B3edny wpis do EDG - odwo3anie?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Chyba za łatwo odpuściłeś. ;-)
    > Podstawa prawna:

    I tą drogą poszedlem. Zajrzałem na mf.gov.pl Wydrukowałem
    aktualny, skserowałem sobie i ....nie przyjmują juz NIP1.

    Gdybym uslyszał, że mam jechać do UM, żeby zaktualizować
    ten rachunek, to na pewno podali by w mediach o furiacie,
    który sterroryzował urząd, spalił... ale skoro dali druczek EDG i przyjęli
    na miejscu,
    to odpusciłem :-)

    > Może pani chodziło o formularze ze starszych wzorów o których wspomina
    > rozporządzenie?

    Nie. Nawet nie leżą NIP1 w szufladkach pod okienkiem.

  • 30. Data: 2010-02-24 06:30:39
    Od: gonia <g...@w...pl>

    cef pisze:

> [...]
    > w UM,
    > a w US i statystycznym już go nie ma i trzeba ganiać do UM?

    Bo na NIPie 1 ktoś namalował, że ten formularz jest co prawda
    przeznaczony dla osoby prowadzącej samodzielnie działalność gospodarczą,
    ale nie będącej przedsiębiorcą.A dalej dodano, że wyjątkami są wspólnicy
    spółek jawnych , komandytowych i partnerskich.
    To w ramach 1 okienka;>
    a co do przyjmowania tych druczków w przypadkach na nich nie
    wymienionych - co kraj (urząd) to obyczaj

    g.