  • 1. Data: 2002-03-24 22:30:01
    Temat: Autor programu vs fiskus
    Od: "dRUsh" <d...@p...pl>

    Napisalem program, ktory chcialbym sprzedawac w internecie. W us powiedziano
    mi, ze nie musze prowadzic dzialnosci gospodarczej, tylko najwazniejsze, ze
    mam sie rozliczac z fiskusem. Tylko jak mam to zrobic? Zalozmy, ze ktos
    odeslal mi podpisana umowe licencyjna. Co mam zrobic potem? Wypelnic pcc-1?
    Czy umowa licencyjna na uzytkowanie programu 'podchodzi' pod ustawe o
    podatku od czynnosci cywilnoprawnych? Jestem zielony w tym temacie... Za
    wszelka pomoc dziekuje z gory :).

    Dariusz Antolak.

  • 2. Data: 2002-03-25 17:13:58
    Temat: Re: Autor programu vs fiskus
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

> [...]
    > mam sie rozliczac z fiskusem. Tylko jak mam to zrobic? Zalozmy, ze ktos
    > odeslal mi podpisana umowe licencyjna. Co mam zrobic potem? Wypelnic

    Mam wrażenie, że nie do końca dobrze Ci powiedzieli albo zadałeś niewłaściwe
    pytanie.
    Pod PCC podlegają transakcje jadnorazowe, zaś Twoje - mam nadzieję -takimi
    nie są. O ile wiem, to możesz:
    - zawrzeć umowę z jakąś firmą (może być osoba z zarejstrowaną
    działalnością ) tak, by ona dokonywała sprzedaży, zaś Tobie wypłacałaby
    wypłatę z tytułu praw autorskich programu (tego nie musisz nigdzie
    rejestrować, ale będzie ujęte w Twoim rocznym PIT)
    - albo założyć działalność. To pierwsze rozwiązanie pozwala odliczać 50%
    kosztów uzyskania, więc jest korzystne dla obu stron.

    Zaznaczam, że jestem programistą, a nie specem od podatków.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-03-25 19:16:47
    Od: "dRUsh" <d...@p...pl>

> [...]
    > kosztów uzyskania, więc jest korzystne dla obu stron.
    >
    > Zaznaczam, że jestem programistą, a nie specem od podatków.

    Bardzo mile Panie z US (to nie sarkazm!) powiedzialy mi, ze nie musze
    zakladac DG, a kazda umowe licencyjna (caly miesiac) rozliczac na picie 52.
    Ale nie bardzo mi sie to cos podoba, bo jest tam mowa o 'dzialalnosci
    wykonywanej osobiscie', a powinno to jakos podchodzic pod prawo autorskie.
    Ale rozwiazanie zaproponowane przez w/w Panie tez mi odpowiada, bo tez jest
    50% kosztow :).

    Dariusz.

  • 4. Data: 2002-03-26 09:09:37
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "dRUsh" <[...]

> [...]
    > wykonywanej osobiscie', a powinno to jakos podchodzic pod prawo autorskie.
    > Ale rozwiazanie zaproponowane przez w/w Panie tez mi odpowiada, bo tez

    Kiedys w ustawie o dzialalnosci gospodarczej bylo,
    ze jeslo podatnik wykonuje dzialalnosc osobiscie i cos tam jeszcze,
    to moze nie rejestrowac dzialalnosci w gminie, wystarczy zglosic w US...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-03-28 10:48:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Mon, 25 Mar 2002 18:13:58 +0100, "Krzysztof-Piasecki"
    <k...@i...pl> napisałbył:

> [...]
    >wypłatę z tytułu praw autorskich programu (tego nie musisz nigdzie
    >rejestrować, ale będzie ujęte w Twoim rocznym PIT)

    Od ponad miesiąca szukam rozwiązania jak takie coś zorganizować. Tyle,
    że ja występuję jako ta firma. JAK TO PRZEPROWADZIĆ? Pytałem wiele
    razy tutaj, na grupie prawo, pytałem w US, pytałem u mojego doradcy
    podatkowego. I NIKT NIE WIE JAK!

    Skoro proponujesz to rozwiązanie, może znasz sposób na jego
    przeprowadzenie?
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)