  • Data: 2011-05-19 10:06:09
    Temat: 1os,kpir,vat DG w GB
    Od: alamakota <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szukam informacji (poza jakimis płatnymi biurami) w sprawie wyniesienia DG
    na wyspy - przynajmniej wstępnie chcę ocenić sens.
    Podam troche konkretów.
    Obecnie: 1os,KPIR,VAT , wystawiam miesiecznie faktury na ok. 5k netto,
    kosztów powiedzmy 700 miesiecznie (w tym paliwo nie odliczane z vat), płacę
    pełny zus. Wyłacznie usługi komputerowe (bez towarów).
    Klienci to firmy, oczywiście VAT od moich usług chcą odliczać. VATowcem
    jestem z wyboru bo mam [już] stary samochód kratka (ŚT) z fabryczna
    homologacją ale szybko zabrali odliczenia. Kiedyś miało być tak lepiej
    (księgowa doradzała) i tak zostało na resztę lat.
    Mam rodzinę na wyspach, ma DG ale jakieś tam zryczałtowane o minimalnych
    zarobkach - nie za bardzo orientują się co i jak dokładnie. Ale jak cos
    zapłacić, dac adres itp. nie ma sprawy.

    Wiem, że KW to coś 6300Ł, próg na VAT cos >60kŁ
    ona płaci 32Ł co bodaj 3 miesiące "ZUSu", emerytury liche (chyba po 11
    latach przysługuje). Podatek płaci 22% od brutto.

    Co chcę wygrać.
    Na podatku chyba do tyłu (ale jaka forma DG?, jak to policzyć).
    Natomiast interesuje mnie emerytura. Obecnie nie jestem w stanie odłożyć
    żadnej kwoty na dodatkowe ubezpieczenie. Ba, deficyt.
    Wolę kilka Ł z GB jak patrzec na to co wyprawiaja z ZUS.

    Czy ktos się orientuje jak by to wyglądało?

    A tak przy okazji wyżalę się.
    Pomyliłem ostatnio na przelewie ZUS rok deklaracji , zamiast X/2011 wpisane
    było X/2010, wszystko pasowało ((np. kwoty) do składki z 2011 a jednak ZUS
    przesyłał mi pisama (oświadczenia) ze widzi w czym problem i mam odesłac
    oświadczenie, zagubiło mi się (czas komunii :), popylałem potem znowu na
    poczte bo łaskawie wreszcie (razem 2-3 miesiacach?) raczyli
    zaliczyć/skorygować na właściwy rok. Pewnie z chorobowego mnie wyrzucili :/
    nie? - trzeba się wypisac kurka jego z tego frycowego.
    A potem popylałem do US (akurat miałem jeno 120 km w obie strony) bo..
    złożyłem prawidłową(!!) deklarację roczną ..tylko zmieniałem US i częśc
    zaliczek zagineła w starym US (szok,nie przesyłają nic między US). Musiałem
    napisać korekty (identyczne z oryginałem) i oświadczenie (o starym US) i ..
    jakis taki czynny żal(! teraz cisna się niecenzuralne słowa).
    Ale nic to, człowiek obojętnieje, nawet się nie denerwowałem (a nerwus ze
    mnie), nikomu nie wypominałem itd. n o r m a l k a.