  • 1. Data: 2003-02-10 18:23:12
    Temat: 12 czy 22%
    Od: "danutka" <d...@w...pl>

    witam
    prowadze sklep przemyslowy
    i dzis dopadla mnie watpliwosc
    czy zabawki zakupione w ubieglym roku ze stawka 12% vat
    sprzedaje teraz z 12 czy 22% ?
    prosze grupowiczow aby rozwiali me watpliwosci

    danutka

  • 2. Data: 2003-02-10 18:33:36
    Temat: Re: 12 czy 22%
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "danutka" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > czy zabawki zakupione w ubieglym roku ze stawka 12% vat
    > sprzedaje teraz z 12 czy 22% ?
    > prosze grupowiczow aby rozwiali me watpliwosci

    IMHO 22%. Też to przerabiałam. Wg mnie w tym roku nie ma już stawki 12% to
    nie możesz nic na nią sprzedawać.

    Magda

  • 3. Data: 2003-02-11 08:34:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Magdip" <m...@o...pl> wrote in message

    > "danutka" <d...@w...pl> wrote in message

    > IMHO 22%. Też to przerabiałam. Wg mnie w tym roku nie ma już stawki 12% to
    > nie możesz nic na nią sprzedawać.

    Wg mnie tez.
    Nie ma podstaw do zastosowania stawki 12 % w tym roku.
    BYLABY gdyby min-fin wydal odpowiednie rozporzadzenie,
    ale ne wydal. ZAWSZE (z jednym wyjatkiem) dotad po zmianie stawek
    obowiazywala nowa.
    JEDYNY wyjatek stanowila prasa po wprowadzeniu stawki 7%
    byl "przepis przejsciowy" ze z data wydania w starym roku do dnia
    (nie pamietamktorego) sprzedaje sie ze stara stawka 0%.

    W tej sytuacji trzeb podniesc cene "brutto" lub obnizec netto.

    Boguslaw