-
Koszty promocji i reklamy: prezenty a podatki firmy
... , to otrzymujący go podmiot nie uzyskuje żadnego przysporzenia majątkowego i w efekcie - nie uzyskuje przychodu. 1.3. Koszty uzyskania przychodów związane z wydaniem prezentu podczas akcji promocyjnych (reklamowych) Wydatki ponoszone na akcje promocyjne czy reklamowe przeważnie wykazują związek z przychodami podatnika, mają one bowiem na celu ...
-
Działania promocyjno-reklamowe a koszty firmy
... promocyjne to w obecnych czasach norma. Szczególnie większe firmy są zainteresowane tym typem ... nocleg uczestników warsztatów oraz za usługi gastronomiczne (catering)- poczęstunek serwowany na tych spotkaniach. Czy koszty noclegu i poczęstunku mogą być kosztem podatkowym? Noclegi w KUP Kwestia możliwości uwzględniania kosztów spotkań promocyjnych, w ...
-
Promocja sprzedawanych leków a koszty reklamy
... , mechanizm działania). W tym celu ponosi wydatki wyjazdowe na spotkania promocyjne, w skład których wchodzą: przygotowania zaproszeń, wynajem Sali ... z zapytaniem czy wydatki te mogą zostać w całości uznane za koszty reklamy, a tym samym za koszty uzyskania przychodów w podatku dochodowym? W przedmiotowej sprawie izba skarbowa zajęła następujące ...
-
Wydatki na reklamę jako koszty podatkowe
... upominków będzie decydował, czy określone wydatki „promocyjne” poniesione na zakup upominków z logo danej firmy będą stanowiły koszty uzyskania przychodów jako wydatki reklamowe. Wynika z tego, że wydatki poniesione na zakup gadżetów z logo firmy nie zawsze będą stanowić koszty uzyskania przychodów. W praktyce działalności przedsiębiorców bardzo ...
-
Firmowa karta kredytowa: koszty podatkowe
... koszty można zaliczyć odsetki… Oprocentowanie firmowych kart kredytowych waha się w granicach 15 – 21 proc. w skali roku, a zatem jest porównywalne do stawki odsetek kart kredytowych wydawanych klientom indywidualnym. Wyjątkiem jest promocyjne ...
-
Zmiany VAT a koszty działań promocyjnych
... zrewidować swoje plany marketingowe, by nie przekroczyć budżetów przeznaczonych na działania promocyjne - oceniają eksperci firmy doradczej Deloitte. Zmiany proponowane ... się liczba i wartość prezentów świątecznych lub gadżetów reklamowych. Koszty niektórych działań marketingowych polegających na przekazywaniu nieodpłatnie towarów mogą wzrosnąć o ...
-
Spotkania biznesowe w restauracjach a koszty firmy
... nie jest konieczne, aby tak właśnie konkretny wydatek zakwalifikować. Zdaniem sądu, wydatki na spotkania promocyjne w restauracjach, a dokładnie na spożywane tam posiłki i napoje, jako skierowane do kontrahentów (potencjalnych kontrahentów), stanowią koszty reprezentacji, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 upoop. Służą bowiem stworzeniu ...
-
Przekazanie towarów na cele reklamowe
... VAT). Analogicznie będzie się miała rzecz w przypadku przekazywanych na cele reklamowe (względnie promocyjne lub reprezentacyjne) kubków, jeśli również one są prezentami o ... towarów stanowiących prezenty reklamowe mogą stanowić koszty uzyskania przychodów. Koszty tego rodzaju posiadają bowiem pośredni związek z przychodami jako wydatki na reklamę ...
-
Sponsoring a podatki
... promocyjne i reklamowe są ściśle związane z oferowanymi przez podatników produktami czy usługami ... przyświecał nadrzędny cel zwiększenia przychodów podatkowych. Należy pamiętać, że przypadek sponsoringu niepublicznego, tj. takiego, którego koszty zostaną zaliczone do kosztów podatkowych jedynie w ramach limitu 0,25 proc. przychodów, nie jest ...
-
Wydanie towarów nierotujących i gratisowych w podatkowych kosztach spółki
... z nową szatą graficzną; 3. towary na potrzeby akcji promocyjnych. Akcje promocyjne są kierowane zarówno do finalnych nabywców towarów jak i do podmiotów ... szczególną uwagę zasługuje art. 15 ust. 4 updop. Przepis ten stanowi, że koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami, poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy oraz ...
-
Nagrody a rozliczenie VAT i podatek dochodowy
... promocyjne, w których dodaje bonusowe nagrody, atrakcyjne towary lub - w przypadku zainteresowania klienta - większą ilość ... kapitałową, a także wpłat na rzecz Polskiej Organizacji Turystycznej, z tym że kosztem uzyskania przychodów są koszty wytworzenia lub cena nabycia produktów spożywczych, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 16 ustawy o podatku ...
-
Akcje marketingowe: obniżone ceny towarów w rozliczeniu VAT
... . 6 ustawy, w myśl którego, podstawa opodatkowania obejmuje: 1. podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze, z wyjątkiem kwoty podatku; 2. koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, pobierane przez dokonującego dostawy lub usługodawcę od nabywcy lub usługobiorcy. W rozumieniu art. 29a ust ...
-
Sprzedaż bonusowa w podatku VAT
... art. 29a ust. 6 ustawy, podstawa opodatkowania obejmuje: 1. podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze, z wyjątkiem kwoty podatku; 2. koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, pobierane przez dokonującego dostawy lub usługodawcę od nabywcy lub usługobiorcy. Z kolei na podstawie art. 29a ...
-
Promocje sprzedażowe a podatki
... wydatki na reklamę publiczną stanowią w pełni koszty uzyskania przychodu, o tyle te związane z reklamą niepubliczną podlegają ograniczeniom – mogą stanowić koszty podatkowe jedynie do limitu 0,25 ... czyli podatek dochodowy od osób fizycznych Nieco innego spojrzenia na akcje promocyjne wymaga od ich organizatorów ustawa o pdof. To właśnie zapisy tej ...
-
Ozdoby świąteczne w kosztach podatkowych firmy?
... zachęcają i to na wszelkie możliwe sposoby. Są to nie tylko akcje promocyjne na określone towary ze świąteczną oprawą, ale także odpowiedni wystrój ... zawarta w ustawach o podatku dochodowym mówi, że kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, jak też zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów ( ...
-
Alkohol znów drożeje. Co ma wpływ na cenę?
... produkcja, ale i pewnego rodzaju prestiż związany z bardziej unikalnym produktem. Na ceny alkoholu ma także wpływ marketing. Wszystkie koszty, w tym wydatki poniesione na kampanie promocyjne, producent będzie chciał odzyskać poprzez sprzedaż produktów. Dla masowego producenta udział wydatków promocyjnych w całym torcie podziału kosztów będzie ...
-
Współpraca z influencerem a rozliczenia podatkowe - co musi wiedzieć przedsiębiorca?
... oraz mega-influencerzy (ponad 1 milion obserwujących). Influencer marketing to nie tylko narzędzie promocyjne, ale także most łączący marki z konsumentami w sposób, który ... wystawiony, a usługi są precyzyjnie opisane. Rozliczenie kosztów uzyskania przychodu Koszty współpracy z influencerami mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu, o ile ...
-
Kiedy 0-proc. stawka VAT na albumy?
... umieszczone będą w albumie. Albumy takie będą wykorzystywane przez te firmy jako materiały promocyjne. Część nakładu jednak jest finansowana ze środków podatnika. Zamierza on ... jest oparta na ekwiwalentności świadczeń, ponieważ sponsor ponosi pewne koszty w celu sfinansowania określonych działań sponsorowanego. Sponsor odnosi w ten sposób ...
-
Sprzedaż premiowa z 10% podatkiem dochodowym?
... za sprzedaż premiową uznaje się akcje promocyjne, w których przyznanie nagrody jest uzależnione od zakupu określonej ilości towaru objętego promocją. Istotne przy tym jest zachowanie tożsamości kupującego i nagradzanego - konieczne jest, aby nagrodę otrzymywał podmiot, który ponosi koszty transakcji. Z tego względu w przedstawionym przykładzie nie ...
-
IV ustawa deregulacyjna: ułatwienia w prowadzeniu firmy
... gospodarki oraz w transporcie morskim i lotniczym). Pomoże to zminimalizować koszty administracyjne, w związku z częstą zmianą pracodawców przez pracowników. Zwolnienie ... pomocy prawnej osobom niezamożnym nie powinno być traktowane jako działanie promocyjne, które zaowocuje pozyskaniem nowych klientów. Wyłączenie z usług bezpłatnej pomocy ...
-
Polski Ład: dla kogo ulga na sponsoring?
... Systim.pl. Na koniec podkreślić należy, że ulga na sponsoring dotyczy wyłącznie tych wydatków, które uznawane są za koszty uzyskania przychodów. Mówiąc krótko, nie może być ona traktowana przez przedsiębiorcę jako darowizna – na tę ... ulga, jest osiągnięcie przychodów lub ich zachowanie. Do tego typu wydatków możemy zaliczyć chociażby cele promocyjne ...
Tematy: ulga sponsoringowa, ulga na CSR, społeczna odpowiedzialność biznesu, sponsoring, działania sponsoringowe, sponsoring sportowy, umowa sponsoringu, sponsoring klubu sportowego, ulgi podatkowe, reklama, marketing, wydatki na reklamę, prawo do ulgi, odliczenia podatkowe, podatek od firmy, podatek dochodowy, odliczenia od dochodu, koszty podatkowe, KUP, koszty uzyskania przychodu, CSR, Polski Ład, Nowy Ład, rok 2022