  • 1. Data: 2002-04-26 13:41:56
    Temat: zwolnienie z VAT - fikcja ?
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    Witam

    Tak sobie analizuję ustawę o VAT pod kątem mozliwości
    uzyskania zwolnienia z VAT ze względu na obrót 10tys euro,
    a firma zajmuje się świadczeniem usług.
    Niby wg art.14 ust.1 wszystko jest w porządku.

    Ale już ust.4:
    "W przypadku podatników, o których mowa w art.16 ust.1 pkt.2
    przez wartość sprzedaży towarów określoną w ust.1 pkt.1
    rozumie się:
    (..)
    2) 30-to krotność kwoty prowizji lub innych postaci wynagrodzeń
    za wykonanie usług"

    We wspomnianym art.16 ust.1 pkt.2 jest mowa o przedsiebiorstwach
    maklerskich, funduszach powierniczych, agentach, komisantach
    i zleceniobiorcach (!).

    Jako firma zawierająca z klientami umowy o swiadczenie usług
    jestem chyba zleceniobiorcą i obowiązywałby mnie 30-to
    krotny mnożnik.
    Czy ja dobrze interpretuję te zapisy ?
    Mam nadzieję, że nie bo dochodzi się do aburdu:
    10 tys euro = ok. 37 tys zł
    37000/30= 1233zł maksymalnego _rocznego_ obrotu ???
    Na miesiąc wypadałoby jakieś 100zł - to chyba kpiny.
    Ktoś z grupowiczów może sie nad tym zastanawiał ?
    A może można świadczyć usługi tak aby nie być zleceniobiorcą ?

    pozdr. PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-04-26 14:00:33
    Temat: Re: zwolnienie z VAT - fikcja ?
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik ppinq <p...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@p...pl...
> [...]
    >
    > Jako firma zawierająca z klientami umowy o swiadczenie usług
    > jestem chyba zleceniobiorcą i obowiązywałby mnie 30-to
    ------------------
    Źle - przepis dotyczy wynagrodzenia prowizyjnego.
    Jeżeli świadczysz usługi, a wynagrodzenie nie ma charakteru prowizji - nie
    stosujesz tego przepisu.

    Orka

  • 3. Data: 2002-04-26 14:08:25
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    > Źle - przepis dotyczy wynagrodzenia prowizyjnego.
    > Jeżeli świadczysz usługi, a wynagrodzenie nie ma charakteru prowizji - nie
    > stosujesz tego przepisu.

    Oj, to by była dla mnie najlepsza wiadomośc od wielu dni !

    Dręczy mnie tylko taki niezbyt precyzyjny zapis wspomnianego
    art.14 ust.4 pkt.2 "prowizji lub innych postaci wynagrodzeń".
    Czy przypadkiem pod te inne postacie nie da się podciągnąć
    dokładnie wszystkiego ?
    Inaczej mówiąc, to co nie jest prowizją jest przecież
    zawsze ową "inną postacią".

  • 4. Data: 2002-04-26 14:14:59
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

> [...]

    > dokładnie wszystkiego ?
    > Inaczej mówiąc, to co nie jest prowizją jest przecież
    ------
    Pamietj, że świadczysz usługę - zawierasz umowę o świadczenie usług, a nie
    umowę zlecenie.

    Orka

  • 5. Data: 2002-04-26 14:34:26
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    > Pamietj, że świadczysz usługę - zawierasz umowę o świadczenie usług, a nie
    > umowę zlecenie.

    Wielkie dzięki !
    Prawdę mówiąc analizując ustawę nigdy nie myślałem o takiej
    interpretacji.
    Orientujesz sie może, czy taka wykładnia obowiązywała od
    początku, czy też dochodziło na tym tle do sporów w NSA ?

  • 6. Data: 2002-04-26 17:39:45
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

> [...]

    > Orientujesz sie może, czy taka wykładnia obowiązywała od
    > początku, czy też dochodziło na tym tle do sporów w NSA ?
    Nie słyszałam nic o sporach na ten temat

    Orka

  • 7. Data: 2002-04-26 18:02:57
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    > Nie słyszałam nic o sporach na ten temat

    To bardzo optymistyczne :-)
    Wygląda na to, że rozwiązał mi się jeden z większych
    problemów - dziękuję jeszcze raz !