  • 1. Data: 2003-02-15 21:47:43
    Temat: umowa zlecenie? (dla cierpliwych)
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    mam taki dylemat:
    firma X produkuje pewien produkt, który jestem w stanie sprzedać innym
    firmom.
    jeżeli założe DG i będę ich produkty kupował i odsprzedawał to na swoje nie
    wyjdę (transport 500km a kredytu handlowego mi nie udzielą - z drugiej
    strony nie mam kapitału, żeby od razu kupić towaru za więcej niż 10.000)
    W takim przypadku jak wygląda sprawa podpisania z nimi umowy zlecenia lub
    innej formy, gdzie nie będę musiał zakładać DG?
    Zdaję sobie sprawę, że moi odbiorcy po drugą dostawę sięgną raczej do
    producenta wiec zakładając DG wpędzę się w niepotrzebne koszta bo interes
    nie jest na lata. Jeżeli jednak dogadam się z producentem na sprzedaż na
    zasadzie akwizycji jako przedstawiciel tej właśnie firmy bedę miał lepsze
    perspektywy utrzymania tych klientó
    Moje pytanie jest takie: jak tą sprawę załatwić, żeby otrzymywać
    wynagrodzenie- sumę którą wytarguję od klienta plus umówiony upust
    producenta zależny od wielkości sprzedaży? Chodzi tez o to, abym mógł
    sprzedawać bardzo duże ilości ich towaru bezpośrednio w ich imieniu ale
    pensja moja zależałaby tylko i wyłącznie od tego ile wycisnąłem jako
    pośrednik.Jak taka umowa powinna wygladać i co ze składkami ZUS-owskim.
    Bardzo możliwe, że moi odbiorcy zakupią produkt raz na 2-3 miesiące więc jak
    to wszystko skonstruować, żeby płacić składkę od realnego dochodu a nie od
    umówionej sumy?
    dzieki za pomoc i pozdrawiam