  • 1. Data: 2005-09-12 07:53:59
    Temat: sprzedaż darowanego mieszkania
    Od: "Urticae" <u...@p...onet.pl>

    W 2002 roku otrzymałem od rodziców, wyniku darowizny, mieszkanie o wartości 70
    000 zł. Teraz chcę je sprzedać i zastanawiam się jaki podatek będę musiał
    zapłacić? Proszę o pomoc i ewentualną podstawę prawną.
    WW

  • 2. Data: 2005-09-12 18:01:56
    Temat: Re: sprzedaż darowanego mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Sep 2005, Urticae wrote:

    > W 2002 roku otrzymałem od rodziców, wyniku darowizny, mieszkanie o wartości 70
    > 000 zł. Teraz chcę je sprzedać i zastanawiam się jaki podatek będę musiał
    > zapłacić?

    Uwaga: doradcą nie jestem.
    +++
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    32)
    przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem
    ust. 2 i 2a:
    [...rózne inne zwolnienia...]
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-09-13 06:18:04
    Od: u...@p...onet.pl

> [...]
    > [...rózne inne zwolnienia...]
    > d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,

    Dziękuję Gotfrydzie:)
    Reasumując nie płacę żadnego podatku! Podałeś artykuły ale, przepraszam za
    ignorancję, nie wiem co to za ustawa.
    pozdrawiam
    WW

  • 4. Data: 2005-09-13 08:06:45
    Od: metti <m...@b...pl>

    Łaskotany/a po stopach piórkiem do granic wytrzymałości
    u...@p...onet.pl w końcu zaczyna sypać, a oto co rzecze:

    > Dziękuję Gotfrydzie:)
    > Reasumując nie płacę żadnego podatku! Podałeś artykuły ale, przepraszam za
    > ignorancję, nie wiem co to za ustawa.

    Może jest to Ustawa o podatku dochodowym? Wpisz w googla dla
    pewności.

    --

    pozdrowienia, Meteusz
    ___________________

  • 5. Data: 2005-09-13 19:39:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2005 u...@p...onet.pl wrote:

    > Reasumując nie płacę żadnego podatku! Podałeś artykuły ale, przepraszam za
    > ignorancję, nie wiem co to za ustawa.

    ...no żesz ty :)
    O podatku dochodowym od osób fizycznych oczywiście.
    http://podatki.pl/bap1.php/ra260791.htm

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-09-14 14:52:53
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Reasumując nie płacę żadnego podatku!

    nie, dostałeś odpowiedź że nie zapłacisz podatku dochodowego...
    natomiast zapewne zapłacisz podatek od darowizny, o ile notariusz go nie
    pobrał przy sporządzaniu kontraktu...