  • 1. Data: 2005-09-12 07:08:41
    Temat: eksport uslug w UE a VAT
    Od: "yezooz" <y...@w...pl>

    witam!

    Bardzo potrzebuje informacji jak to jest z tym VATem na eksportowane uslugi
    (strony www/skrypty) do krajow UE. Wystawilem fakture w tym miesiacu z VATem 0%
    (zw dokladnie) bo czytalem wczesniej, ze taka stawka obowiazuje. Teraz
    wygooglalem, ze chyba jestem w bledzie. Bardzo prosze o infromacje, jak to w
    koncu jest...

  • 2. Data: 2005-09-12 07:10:57
    Temat: Re: eksport uslug w UE a VAT
    Od: "yezooz" <y...@w...pl>

> [...]
    > wygooglalem, ze chyba jestem w bledzie. Bardzo prosze o infromacje, jak to w

    Aha i jezeli mozna to tez chcialbym wiedziec czy stawka dla krajow z poza UE
    jest taka jak pisze, czyli ZW ?

  • 3. Data: 2005-09-12 08:03:54
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "yezooz" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    VATem
    > 0%

    0% to było chyba tylko do 1 maja 2004 ;)

    Teraz

    usługa taka świadczona dla podatników z UE nie podlega opodatkowaniu w RP,
    dla niepodatników - podlega w RP wg stawek krajowych

    > Aha i jezeli mozna to tez chcialbym wiedziec czy stawka dla krajow z poza
    UE
    > jest taka jak pisze, czyli ZW ?

    poza UE - nie podlega opodatkowaniu w RP

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-09-12 08:25:55
    Od: "yezooz" <y...@w...pl>

    > Użytkownik "yezooz" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > uslugi
    > VATem
    >
    > 0% to było chyba tylko do 1 maja 2004 ;)

    no wlasnie... NIP UE nic nie daje pewnie ?

> [...]
    > dla niepodatników - podlega w RP wg stawek krajowych

    > UE
    >
    > poza UE - nie podlega opodatkowaniu w RP

    no to o tyle dobrze, bo mam tez dwoch klientow z Chorwacji i Szwajcarii -
    szczesliwie nie w UE. Mam podawac ZW, 0% czy moze inaczej ?

  • 5. Data: 2005-09-12 08:57:59
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > no wlasnie... NIP UE nic nie daje pewnie ?

    IMVHO nie tylko że nic w tym przypadku nie daje, ale jeszcze szkodzić może
    ;)
    btw - ktos z kontrahentów wymagał od Ciebie tego numeru, tzn. nip ue zamiast
    zwykłego nip??

    > no to o tyle dobrze, bo mam tez dwoch klientow z Chorwacji i Szwajcarii -
    > szczesliwie nie w UE. Mam podawac ZW, 0% czy moze inaczej ?

    to nie jest ani ZW ani też 0%.
    masz podawać, że nie podlega, ale dokładnie nikt nie okreslił jak to ma
    wyglądać. imho może być "np", może nie być nic.
    musisz jedynie zaznaczyć na fakturze, że podatek vat rozliczy nabywca usługi

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-09-12 09:07:17
    Od: "yezooz" <y...@w...pl>

> [...]
    > ;)
    > btw - ktos z kontrahentów wymagał od Ciebie tego numeru, tzn. nip ue zamiast

    nie, bo jeszcze takowego nie mam, ale juz zlozylem podanie. Hmm... a dlaczego
    moze zaszkodzic?

  • 7. Data: 2005-09-12 09:47:33
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > nie, bo jeszcze takowego nie mam, ale juz zlozylem podanie. Hmm... a
    dlaczego
    > moze zaszkodzic?

    Jeżeli jesteś podatnikiem, który prowadził działalnośc krócej niż 12 m-cy
    przed złożeniem wniosku o nadanie nip-ue, to ewentualny zwrot vat wydłuża
    się do 180 dni.
    Nie jestem pewna, czy dotyczy to każdego składającego ten wniosek, czy tylko
    tych, których zgłoszenie dotyczy WNT lub WDT.
    Może ktoś inny coś podpowie...

    Oczywiście, zawsze możesz przelać na konto US 250 kzł i wtedy nie ma żadnego
    problemu ;))

    pozdrawiam