  • 1. Data: 2003-01-20 16:46:27
    Temat: jaki program polecacie ?
    Od: h...@p...onet.pl

    jak w tytule, interesuje mnie jakiego programu do prowadzenia księgowości
    najlepiej używać

    program powinien zawierać:

    1. Książka przychodów
    2. Rejestry VAT
    3. Drukowanie PIT-5
    4. Ewidencję przebiegu pojazdów

    a ponadto najlepiej gdyby był pod Windowsa i miał bezpłatne aktualizacje

    pozdrawiam

    Majka

  • 2. Data: 2003-01-20 17:27:19
    Temat: Re: jaki program polecacie ?
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    h...@p...onet.pl wrote:
    > 1. Książka przychodów
    > 2. Rejestry VAT
    > 3. Drukowanie PIT-5
    > 4. Ewidencję przebiegu pojazdów
    Księga Express TGSoftu jest bardzo sympatyczna w użytkowaniu i nie
    kosztuje wiele.
    http://www.tgsoft.pl

    BTW: Ukłony dla jaśnie hrabiego ;))

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-01-20 20:44:37
    Od: "Thornel" <p...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3. Drukowanie PIT-5
    > 4. Ewidencję przebiegu pojazdów
    >
    > a ponadto najlepiej gdyby był pod Windowsa i miał bezpłatne aktualizacje

    Coż mi rzec: www.tgsoft.pl oczywiście.
    Dobre rozwiązanie w przystępnej cenie.

    Pozdrawiam
    Thornel

  • 4. Data: 2003-01-20 20:59:03
    Od: "Tadeusz Golebiowski" <t...@n...onet.pl>

    > Księga Express TGSoftu jest bardzo sympatyczna w użytkowaniu i nie
    > kosztuje wiele.
    > http://www.tgsoft.pl

    Pozwolę sobie dodać, że Księga Express ma już swoją grupę news, gdzie będzie
    można otrzymać pomoc producenta oraz, mam nadzieję, innych użytkowników
    programu :)

    Adres: news://news.fr.pl/tgsoft.ksiega-express

    TG

  • 5. Data: 2003-01-21 11:38:49
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    A co sądzicie o programie ALA2000 firmy StreamSoftware z Zielonej Góry. Jest
    równie tani jak TGSoft.

    Z.K.

  • 6. Data: 2003-01-21 12:45:56
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    Witam

    Nie mogłem się powstrzymać od zabrania głosu ;)
    Ciągle mnie zadziwia jak przyszli użytkownicy oprogramowania
    kształtują sobie niezbyt świetlaną przyszłość.

    Mam jednak ciągle nadzieję, że chociaż jedna osoba weźmie pod uwagę
    poniższe kryteria wyboru oprogramowania:

    1. standardowy format bazy danych
    a) odczyt/zapis za pomocą innego oprogramowania niż producenta
    b) łatwa zmiana oprogramowania
    2. udokumentowana struktura bazy danych
    a) wymóg dla pełnej rachunkowości
    b) ułatwiony eksport i import zgodnie z pkt. 1
    c) ułatwiona współpraca między programami różnych producentów
    3. akceptacja znajomego informatyka, a nie newsy !
    4. praca wielostanowiskowa na danych tej samej firmy i w tej samej tabeli
    5. stosowanie "czystego" oprogramowania, tj. bez zaśmiecania Windows/Linux/...
    ( bez DBE i jej podobnych )

    Jeśli weźmiecie te punkty pod uwagę, to z całą pewnością nie będzie
    lamentu na pl.comp.bazy-danych związanych btrievem, czy innym
    radosnym wynalazkiem ( ... ).

    W pewnym sensie zdradzam tym postem siebie i moich kolegów,
    którzy żyją dzięki temu, że kupujecie różne dziwolągi.
    Dzięki nim jest praca, za którą wpadnie parę groszy.

    Jeśli zatem ktoś chce wspierać rynek pracy informatyków,
    to bardzo proszę o zignorowanie powyższych kryteriów wyboru oprogramowania.
    Proszę jedynie o zwrócenie uwagi na kolorki, cenę, reklamę, ...
    Należy się spodziewać, że wkrótce użytkownik oprogramowania
    zamieni się w dojną krówkę ( bez obrazy ), do której się podłączy
    producent oprogramowania, informatyk i różni doradcy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2003-01-21 13:11:51
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Piotr K. <p...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3e2
    d5cfc$1@inet39...
> [...]
    >
    > Jeśli weźmiecie te punkty pod uwagę, to z całą pewnością nie będzie
    > lamentu na pl.comp.bazy-danych związanych btrievem, czy innym

    Masz coś przeciwko btrievowi czy w ogóle przeciwko systemom baz danych? A je
    żeli tak to co rozumieć jako "czyste oprogramowanie"? Debeefy?
    Pkt. nr 1 uważam za mocno chybiony. Zarówno jako użytkownik a na pewno jako
    producent oprogramowania nie pozwoliłbym na bazgranie w moich bazach przez i
    nne programy. No chyba, że masz na myśli interfejs importu/exportu dokumentó
    w.

  • 8. Data: 2003-01-21 13:23:05
    Od: m...@a...in.sig.invalid (Grzegorz Krawczyk)

    maup <k...@m...in.tarnow.pl> wrote:
    > Księga Express TGSoftu jest bardzo sympatyczna w użytkowaniu i nie
    > kosztuje wiele.
    > http://www.tgsoft.pl

    Wlasnie sie zastanawiam nad zakupem tej
    "bardzo sympatycznej w uzytkowaniu i nie kosztujacej wiele"
    ksiazki, ale matrwia mnie dwie rzeczy
    (bo sam program mi sie raczej podoba):

    1. sposob zabezpieczenia polegajacy na generowaniu klucza
    na podstawie konfiguracji sprzetowej
    (prosze mnie poprawic jesli sie myle, ale po przeczytaniu
    dokumentow dolaczonych do wersji demo wywnioskowalem,
    ze wlasnie na tym polega zabezpieczenia tego programu)
    - bo czesto zmieniam cos w swoim komputerze, tak srednio 2x/m-c
    i w praktyce to oznacza, ze bede musial co chwile dzwonic do
    producenta/dostawcy o nowy klucz. Nie wiem jak wyglada sama
    procedura rejestrowania programu jak sie juz ma ten klucz
    - moze ktos z uzytkownikow sie wypowie jak to wyglada i czy jest
    to czasochlonne.

    2. wyczytalem gdzies, ze bezplatne aktualizacje przysluguja
    tylko w ramach pelnej wersji, co w praktyce oznacza
    (przynajmniej tak to poki co rozumie), ze producent moze
    zaprzestac rozwijania pelnej wersji, a ja chcac miec
    przykladowo nowego PITa-5 bede musial zaplacic ponownie
    za program. Tu moze ktos z TGSoftu mi podpowie
    jak to z tym jest, moze jest lepiej niz to widze teraz.

    --
    GK

  • 9. Data: 2003-01-21 14:27:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 21 Jan 2003 13:45:56 +0100, "Piotr K." <p...@p...pl>
    zakodował:

> [...]
    >
    >Jeśli weźmiecie te punkty pod uwagę, to z całą pewnością nie będzie
    >lamentu na pl.comp.bazy-danych związanych btrievem, czy innym

    LOL.
    Typowe podejście informatyka do tego ze skrzywionym podejściem do
    btriva.
    Funkcjonalność, stabilność, wydajność i elastyczność jest
    najważniejsza.
    Twoja rada to tak, jakbyś mówił "nie kupujcie samochodu, gdzie nie
    można rozebrać silnika". Co zwykłego usera obchodzi co jest pod maska.
    Jak jest dobre, to nie trzeba tam zaglądać.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-01-21 14:37:07
    Od: "Tadeusz Golebiowski" <t...@n...onet.pl>

    >Nie wiem jak wyglada sama
    > procedura rejestrowania programu jak sie juz ma ten klucz
    > - moze ktos z uzytkownikow sie wypowie jak to wyglada i czy jest
    > to czasochlonne.

    Tutaj powinien się wypowiedzieć jakiś użytkownik programu KE, czy ma z tym
    jakieś problemy.
    Ewentualnie proszę zadać to pytanie na grupie:

> [...]
    > za program. Tu moze ktos z TGSoftu mi podpowie
    > jak to z tym jest, moze jest lepiej niz to widze teraz.

    Chodzi tutaj o bezpłatne aktualizacje programu dla wersji, którą użytkownik
    zakupił.
    Czyli wszystkie aktualizacje od wersji 1.0.00 do 1.9.99 są bezpłatne.
    (przy czym wersje początkowe z pierwszą cyfrą "0" były traktowane jako "1")
    Do dzisiaj wszystkie zmiany w Księdze Express użytkownicy otrzymują
    bezpłatnie.
    A było tego już tyle:
    http://tgsoft.pl/news_kpir.htm
    http://tgsoft.pl/news_kpirpro.htm

    Przewidywane są kolejne bezpłatne aktualizacje programu, na dzień dzisiejszy
    nie potrafię podać jak długo.
    Po zakończeniu rozwoju wersji 1.x nastąpi płatna aktualizacja do wersji 2.x
    (przypuszczam, że 30% aktualnej ceny, czyli cena aktualizacji wynosiłaby
    dzisiaj 30 pln netto)
    I znowu użytkownik może pobierać z Internetu bezpłatne aktualizacje z
    zakresu 2.0.00 do 2.9.99.
    Dodatkowo użytkownik otrzymuje bezpłatnie "przejście" do wersji wyższej, 6
    miesięcy do tyłu od daty zakupu.
    Czyli kupując wersję 1.x w lipcu otrzyma bezpłatną aktualizację do wersji
    2.x jeżeli ta zostanie "wydana" w styczniu roku następnego.

    >a ja chcac miec przykladowo nowego PITa-5 bede musial zaplacic ponownie
    > za program

    Moje wyjaśnienia powinny rozwiać te wątpliwości. Gdyby jednak zmiana wersji
    wiązałaby się z koniecznością aktualizacji PIT'ów, to konieczne zmiany można
    wykonać we własnym zakresie.
    http://tgsoft.pl/kpir.htm#Deklaracje

    TG