  • 11. Data: 2009-07-27 07:14:28
    Temat: Re: zakup w UK na fakture VAT a jego odzyskanie w Polsce
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    mysiar wrote:

    > no bo szczerze mówiąc nie miałem pojęcia, że kupując za granicą
    > powinienem kupować w cenie NETTO
    >
    > pozdrawiam
    > piotr

    o ile mi wiadomo (ale mogę się mylić) to płacisz brutto i dostajesz na to
    fakturę, wywozisz za granicę (musisz mieć dowód wywiezienia) i wracasz do
    sklepu to ci vat zwracają do ręki - tak było jakiś czas temu ale mogło się
    nic nie zmienić

    jeffrey

  • 12. Data: 2009-07-27 07:28:58
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sklepu to ci vat zwracają do ręki - tak było jakiś czas temu ale mogło się nic

    Cały czas to obowiązuje, ale trzeba oczywiście pamiętać, że przy zwrocie VATu
    mowa jest o granicy celnej, czyli trzeba wywieść na przykład na Białoruś.

    --
    andreas

  • 13. Data: 2009-07-27 21:55:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jul 2009, andreas wrote:

    > Użytkownik "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Cały czas to obowiązuje, ale trzeba oczywiście pamiętać, że przy zwrocie VATu
    > mowa jest o granicy celnej, czyli trzeba wywieść na przykład na Białoruś.

    No właśnie nie... była taka furtka ukryta gdzieś w rozporządzeniu,
    dopuszczająca rozwiązanie jak wyżej wewnątrz UE - i pewnie o to chodzi
    w "było jakiś czas temu". Przynajmniej była do niedawna.
    Nie pamiętam czy dotyczy(ła) wyłącznie sprzedaży "konsumenckiej" (chyba
    tak). Jako że aktu prawnego nie pamiętam, nie jestem w stanie sprawdzić
    czy nadal obowiązuje (bo to było "pod VI Dyrektywą", a teraz przepis
    zasadniczy - unijny - uległ zmianie).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-08-11 17:19:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    cef wrote:

    > Ale to kosmetyczna różnica :-)
    > Poza tym (będę brnął :-) ) :
    > kupowanie się różni,
    > ale sposób "odzyskiwania" VAT z zakupów jest podobny.

    Powiedzmy że jestem w podróży służbowej, psuje mi się ładowarka do komórki
    (służbowej ofkoz). Zajeżdżam na stację i kupuję ładowarkę samochodową. Biorę
    fakturę i

    1. w PL: po prostu ją odliczam

    2. poza PL (ale w UE): muszę przekonać obsługę stacji żeby mi wystawiła
    "prawidłową fakturę" i sprzedała mi towar o VAT taniej. Nie wiem czy ktoś to
    przerabiał, ale wydaje mi się że to może być trudne a wręcz niemożliwe.

    IMHO różnica jest znaczna.

    p. m.

  • 15. Data: 2009-08-11 17:48:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > wystawiła "prawidłową fakturę" i sprzedała mi towar o VAT taniej. Nie
    > wiem czy ktoś to przerabiał, ale wydaje mi się że to może być trudne

    W praktyce jest dokładnie tak jak napisałeś.
    Jest kłopot z uzyskaniem prawidłowej faktury.

    > IMHO różnica jest znaczna.

    Tu już nie rozumiem.
    Sam zauważyłeś, że zdobycie
    odpowiedniego dokumentu może być nawet niemozliwe
    czyli kupowanie się różni.
    Ale sposób odzyskiwania VAT
    jest podobny jak juz masz właściwe dokumenty