  • 1. Data: 2009-07-20 20:33:32
    Temat: rachunek uproszczony
    Od: "sagitta" <a...@s...pl>

    Witam,

    Chciałbym wystawić rachunek uproszczony za usługę wykonania serwisu www. Czy
    do tego wcześniej potrzebna jest jakaś umowa pisana (była ustna)? Jeśli tak
    to jaka? Jak taki rachunek powinien wyglądać?

    pozdrawiam
    sagitta

  • 2. Data: 2009-07-20 21:11:54
    Temat: Re: rachunek uproszczony
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 22:33:32 +0200, sagitta napisał(a):

    > Chciałbym wystawić rachunek uproszczony za usługę wykonania serwisu www.
    > Czy do tego wcześniej potrzebna jest jakaś umowa pisana (była ustna)?
    > Jeśli tak to jaka? Jak taki rachunek powinien wyglądać?

    Nie ma obecnie czegos takiego jak rachunek uproszczony. Dawniej było coś
    takiego - wystawiał to VAT-owiec dla nieVAT-owca. Obecnie wystawia się w
    takim wypadku zwykłą fakturę VAT. Ale czytając twój post wcale nie jestem
    pewien, czy o to ci chodzi. Więc może napisz czy prowadzisz DG, czy
    jesteś VAT-owcem i kim jest twój klient?

  • 3. Data: 2009-07-20 21:23:21
    Od: "sagitta" <a...@s...pl>

> [...]
    > pewien, czy o to ci chodzi. Więc może napisz czy prowadzisz DG, czy
    > jesteś VAT-owcem i kim jest twój klient?

    Nie prowadzę DG, nie jestem VATowcem. Klientem jest stowarzyszenie, które
    też nie jest VATowcem.

    pozdrawiam,
    s.

  • 4. Data: 2009-07-20 22:46:23
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 23:23:21 +0200, sagitta napisał(a):

    > Nie prowadzę DG, nie jestem VATowcem.

    A, to co innego - w takiej sytuacji zwykła umowa o dzieło, do której
    wystawiasz potem rachunek. Stowarzyszenie musi potem wystawić Ci PITa.
    Wzory umów i rachunków znajdziesz bez problemu.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944