  • 21. Data: 2003-01-22 12:21:17
    Temat: Re: jaki program polecacie ?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Piotr K. <p...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3e2e963f$1@inet39...

    > No właśnie, są. Niestety można mnożyć przykłady braku tych definicji.

    > Nikt, za wyjątkiem Tristana, który chyba miał zły dzień, nie wspominał
    > o tworzeniu "własnego systemu bazy danych", ani też własnego formatu.
    >
    > "1. standardowy format bazy danych"
    >
    > Chyba nie muszę pisać co oznacza słowo "standardowy".
    > W pewnych kręgach btrieve uznaje się za standard, ale niestety
    wymierający.
    > Po pewnych produktach widać migrację z btrieve do sql.

    To ja już nie wiem czy jesteś z nami czy przeciw nam ;-). W pierwotnym
    poście stoi:

    5. stosowanie "czystego" oprogramowania, tj. bez zaśmiecania
    Windows/Linux/...
    ( bez DBE i jej podobnych )

    Jeśli weźmiecie te punkty pod uwagę, to z całą pewnością nie będzie
    lamentu na pl.comp.bazy-danych związanych btrievem, czy innym
    radosnym wynalazkiem ( ... ).

    Dla mnie to brzmi jak potępienie systemów zarządzania bazą danych (może nie
    znam się ale DBE to dla mnie taki właśnie system) a w połączeniu z pierwszym
    postulatem "standardowy forma bazy danych" wyszło mi, że uważasz, że
    najlepiej tworzyć coś w jakimś dbase'u. A w ogóle jaki jest "standard" bazy
    danych dla windows? W linuxie jest kilka systemów które można uznać za jakiś
    tam standard, ale w windzie? W ogóle dlaczego producenci oprogramowania dla
    małych firm ignorują isntnienie linuxa, który w tej chwili jest już w pełni
    dojrzałym systemem operacyjnym z wystarczającą dla przeciętnej firmy ofertą
    oprogramowania biurowego. Technicznie ma chyba wszystko co jest niezbędne
    dla tworzenia oprogramowania i to doskonalsze niż w windzie i zintegrowane z
    systemem. Jednocześnie ma te same wodotryski, które ma winda: okienka,
    kolorki itp.

    > Jak chcesz, to możemy pogadać na prive, bo już nie chcę denerwować ludzi
    :)
    > a i mogą pomyśleć, że dyskutujemy bez związku z tematem grupy.

    Eee tam, nie ma potrzeby ciągnąć tego wątku

    > Po tej dyskusji może ludzie zaczną wymagać od producentów swojego
    > oprogramowania szegółowej dokumentacji opisującej strukturę bazy danych.
    > Może któraś pani Główna Księgowa doczytała tego posta do końca ;)

    Nie tylko mogą, ale powinni wymagać!

  • 22. Data: 2003-01-23 11:45:13
    Od: "Andrzej" <e...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krawczyk" <m...@a...in.sig.invalid>
    > ksiazki, ale matrwia mnie dwie rzeczy
    > (bo sam program mi sie raczej podoba):
    >
    > 1. sposob zabezpieczenia polegajacy na generowaniu klucza
    > na podstawie konfiguracji sprzetowej

    To się głeboko zastanów bo to w/g mnie jest najsłabsza strona tego
    programu.Wszystko jest OK jesli masz program na kompie
    podłaczonym do sieci a sieć jest chodzaca.
    Bo jeśli nie to najczęściej bywa tak że jak potrzebujesz dostać
    nowy klucz to sieć pada albo numer dostepowy jest zajety.
    A jak masz takie fanaberie że program jest na kompie
    nie kontaktujacym sie z siecia to zapomnij.
    Ja z tego powodu właśnie niestety z niego zrezygnowałem
    Andrzej

  • 23. Data: 2003-01-23 18:33:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sławomir Dąbrowski napisał:

> [...]
    >systemem. Jednocześnie ma te same wodotryski, które ma winda: okienka,

    Zapewne dlatego, że 99% tego rodzaju oprogramowania powstałow
    Pascalu/Delphi i jest rozwijane od dawna. Linuks nadaje się do tego od
    niedawna, brak jest sensownych narzędzi do tworzenia oprogramowania tego
    typu, a te co są, pojawiły się w tym wieku, podczas, gdy istniejące
    oprogramowanie tworzone jest od dawna. Do tego fizolofia otoczki
    darmowości i otwartych źródeł nie koresponduje z produkcją
    oprogramowania ściśle licencjonowanego, zabezpieczanego kodami, kluczami
    i innymi szmerami-bajerami.

    Ale będą się pojawiać, już są pierwsze produkty.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 24. Data: 2003-01-23 19:10:24
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Zapewne dlatego, że 99% tego rodzaju oprogramowania powstałow
    > Pascalu/Delphi i jest rozwijane od dawna.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^

    Cześć
    To zdanie nadaje się na grupy np.:

    pl.comp.bazy-danych, pl.comp.lang.c, pl.comp.lang.vbasic, ..

    ale by było śmiechu. Oj, Tristan, przesadzasz.

    Piotr

  • 25. Data: 2003-01-23 22:20:48
    Od: "MSN Krzysztof" <k...@m...com>

    Użytkownik "Andrzej" <e...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

    ---
    Chyba troszeczke przesadzasz.
    Klucz prychodzi e-mailem a więc możesz go odebrac na dowolne konto
    oczywiscie podajac swoje dane identyfikacyjne i kod generowany przez
    program, ktory masz na kompie,
    Jezeli juz zupelnie nie ma dostepu do sieci np w kawiarni internetowej etc.
    to jeszcze sa komorki np. SMS oraz fax, a jeśli juz nie mażadnej łaczności
    to i tak program działa tyle tylko, ze nie mozes drukować pitów ale możesz
    je w nagłej potrzebie spisac recznie z ekranu.
    No a jesli nie ma elektryczności to może Laptop

    - sorry
    to ostatnie to chyba żart nie mam dzis zbyt lotnego umysły po 14
    godzinach pracy

    Pozdr.

  • 26. Data: 2003-01-23 23:05:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^
    >
    >Cześć
    >To zdanie nadaje się na grupy np.:
    >
    >pl.comp.bazy-danych, pl.comp.lang.c, pl.comp.lang.vbasic, ..
    >
    >ale by było śmiechu. Oj, Tristan, przesadzasz.

    W czym przesadam? No fakt -- zapomniałem jeszcze o dzikich produktach w
    FoxPro jak ,,słynny'' Insert.... Też zapewne średnio przenaszalne pod
    Linuksa.

  • 27. Data: 2003-01-24 08:20:34
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > W czym przesadam?

    Uf, OK.
    Czy wiesz, że cały czas mówimy o oprogramowaniu dla firm.
    Jest to oprogramowanie, które ma wspierać w wykonywaniu
    różnorodnych przedsięwzieć. Do największej grupy można
    zaliczyć programy ksiegowe i magazynowe.

    Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że masz dwadzieścia kilka lat 8-)
    Dlaczego ?

    Po prostu nie słyszałeś o COBOL, CLIPPER, C, QBASIC....
    Myślę, że najwięcej aplikacji dla firm napisano w Clipperze :-o

    Z czasem programiści rozpoczęli migrację ze środowiska DOS
    do windows. Wielu piszących pod Clipperem przeniosło się na Visual FoxPro,
    Visual C, Visual Basic, Delfi i Visual Objects ( ja piszę w VO ), .......

    oraz [x]Harbour, który w/g mnie spowoduje zmianę znaczenia systemu Linux w DG.

    Dlatego uważam, że produkty z Defiaka stanowią jakiś procent,
    ale na pewno nie 99% !
    ^^^^^^^^^

    Tristan,
    Świat nie zaczyna się i nie kończy na Delfim i TGsofcie.
    To nie ważne, że piszesz w Delfim i używasz oprogramowania
    napisanego w Delfim. Wygląda na to, że oprócz twojego
    młodego wieku, cierpisz jeszcze na krótkowzroczność ( bez urazy ).
    Delfiak z definicji nie nadaje się do aplikacji pracujących na bazach danych.
    Owszem, ma kilkanaście protez, które to umozliwiają, ale ...

    Poczytaj trochę i odezwij się na prive, pogadamy ;)
    Nie obrażaj się na mnie, bo swojeją wypowiedzią nie chciałem Ciebie ani
    obrazić, ani zdenerwować.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2003-01-24 08:59:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

    > Dlatego uważam, że produkty z Defiaka stanowią jakiś procent,
    > ale na pewno nie 99% !
    > ^^^^^^^^^
    To ja sie odezwe jako osoba z drugiej strony płota.
    Widziałam wiele programów FK i innych wspomagajacych zarządzanie firmą.
    99% z dosowych napisano w Clipperze. DO tego np. CDN robi swój pakiet
    dosowy w czymś co sie nazywa clarion, ale wg. informacji które uzyskałam
    to jest toto bardzo do clippera podobne, a może od niego pochodne (nie
    wnikam w szczegóły bo mnie przerastają).

    Nie wiem w czym sa windowsowe z którymi sie spotykam. Średnio mnie to
    interesuje.
    Z programami napisanymi w clipperze jest tak że jeżeli zna sie
    możliwości i ograniczenia clipper to bardzo ułatwia nauke programu.
    Z windowsowymi juz tak nie jest więc srednio mnie interesuje co siedzi w
    środku.

    I to sobie powinien każdy informatyk wstawić w sygnaturke ku pomięci:

    *"Księgowego nie intersuje co siedzi w środku i jaki demon*
    *popycha kółka, ważne żeby kółka kręciły sie w dobra stronę".*

    Jak zapytacie grupę księogwych co by polecali to pewnie ten powie że
    symfonie, ten że cdna insert, tgsofta varico, sfinks itp. itd. i każdy
    powie dlaczego ( z reguły prawdziwa odpowiedz jest jedna "ten program
    znam i umiem sie nim posługiwać" smutne) ale raczej żaden nie powie "bo
    jest napisany w c++" albo "bo da się grzebac w bazach łatwo dostępnym
    programem do baz danych" - akurat to ostatnie przemawia *przeciwko*
    takiem programowi bo jak tu zabezpieczyc trwale dane przed modyfikacją???

    9 na 10 moich znajomych z branży nie wie co to baza danych! rekordy?
    indeksy? zapytania? czarna magia! Ma działac i już.

    Faktem jest że wlasnie dlatego trudno o idealny program FK...
    Po prostu przeciętny księgowy z przeciętnym informatykiem ma małe szanse
    żeby sie dogadać.

    Maddy dogadująca sie jakos z mężem informatykiem :-))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 29. Data: 2003-01-24 15:21:05
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ====================
    nie bede pisal wlasnych komentarzy do watku bo piotr w 100% mnie wyrecza
    zgadzam sie z jego wszystkimi wnioskami

    Tomek A.

  • 30. Data: 2003-01-24 20:50:19
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

> [...]
    >zaliczyć programy ksiegowe i magazynowe.
    >
    >Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że masz dwadzieścia kilka lat 8-)

    Chciałbym. To były najlepsze lata...

    >Dlaczego ?
    >
    >Po prostu nie słyszałeś o COBOL, CLIPPER, C, QBASIC....

    Słyszałem. Ale JA MÓWIĘ O OBECNEJ SYTUACJI na rynku. To że kiedyś był
    clipper, to inna bajka. Nikt już teraz nie rozwija tego.

    >Myślę, że najwięcej aplikacji dla firm napisano w Clipperze :-o

    Statystycznie być może, ale nie obecnych na rynku. Pokaż mi jedną/dwie
    aktualnie sprzedawane...

    >Tristan,
    >Świat nie zaczyna się i nie kończy na Delfim i TGsofcie.

    Wiem. To, że akurat produkt TGSoftu mi się spodobał i go polecam, to
    jedno, a drugie, że nie na jego podstawi oceniam rynek.

    >To nie ważne, że piszesz w Delfim i używasz oprogramowania
    >napisanego w Delfim. Wygląda na to, że oprócz twojego
    >młodego wieku,

    Hm... Po raz kolejny powiadam Ci, że nie jestem już taki młody i
    powiadam, że chciałbym znów mieć dwadzieścia parę lat.

    >Delfiak z definicji nie nadaje się do aplikacji pracujących na bazach danych.

    hihihihi... Delphi właśnie powstało jako środowisko do tworzenia
    palikacji bazodawnowych. Inne zastosowania też są, ale od początku
    stawiano na bazy danych.

    >Owszem, ma kilkanaście protez, które to umozliwiają, ale ...

    Hm... Protez?

    >Poczytaj trochę i odezwij się na prive, pogadamy ;)

    Może przeniesiemy się na grupę Delphi.bazy-danych ? Może ktoś wspomoże
    wiedzą w tym zakresie?