  • 1. Data: 2010-08-15 02:02:08
    Temat: faktury za paliwo w leasingu operacyjnym (osobowe)
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witam, prośba o utwierdzenie mnie...

    auto bez homologacji ciężarowej, w leasingu operacyjnym - rozumiem że
    nie mam prawa do odliczania vat (w rejestrze vat) od zakupu paliwa, ale
    czy w takim razie zakup paliwa w kwocie BRUTTO stanowi moje koszty
    uzyskania przychodu, ewidencjonowane w kpir ?

    jeśli tak, co mam wpisać w rubryce vat (w kpir) ? NP ? 'zero' ?

  • 2. Data: 2010-08-15 05:51:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news wrote:

> [...]
    > ale czy w takim razie zakup paliwa w kwocie BRUTTO stanowi moje koszty
    > uzyskania przychodu, ewidencjonowane w kpir ?

    Tak. Art 23.1 a) ustawy o podatku dochodowym od osób fiz

    > jeśli tak, co mam wpisać w rubryce vat (w kpir) ? NP ? 'zero' ?

    To chyba tylko tak zorganizowany jest wpis do tej KPiR,
    że musisz wpisywać jakieś kwoty poprzez rejestr VAT.
    Po co umieszczać taki zakup w rejestrze VAT?
    Wpisz brutto do KPiR i po sprawie.