  • 11. Data: 2007-04-04 15:59:01
    Temat: Re: działalność gospodarcza (trochę się w tym gubię)
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    jureq wrote:

    > Zarówno do ZUS jak i do US trzeba zgłosić sie po rozpoczęciu faktycznej
    > działalności gospodarczej. Masz na to bodajże 7 (?) dni od rozpoczęcia.
    > Składając druki podasz kiedy faktycznie rozpocząłeś. Ten termin nie musi
    > być zgodny z terminem planowanego rozpoczęcia podanym w zgłoszeniu do EDG.
    > Ale powinien być jednakowy w zgłoszeniu do ZUS i do US.

    Jestem chyba w podobnej sytuacji.
    Więc co mi grozi, jeśli właśnie zarejestrowałem w US działalność
    podając datę rozpoczęcia w niedalekiej przyszłości? I jak to naprawić?
    Do ZUS-u jeszcze się nie wybrałem, bo wiem, że nie przyjmie dokumentów
    zanim nie minie data rozpoczęcia działalności.

    Stach

    --
    Tlen:stachobywatelpl GG:1811474 http://stachlewski.info

  • 12. Data: 2007-04-04 16:00:22
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    eMCe wrote:

    > O matko, tego nie wpisywałam nigdzie, bo nie kazali :-) Nie wiem jeszcze
    > jaki mam zamiar, a jaki lepiej mieć zamiar? :-)
    > Monika

    Wg mojego US, kwartalne można wybrać tylko na początku kwartału.

    Stach

    --
    Tlen:stachobywatelpl GG:1811474 http://stachlewski.info

  • 13. Data: 2007-04-04 20:30:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Apr 2007, Krzysztof Stachlewski wrote:

    > Wg mojego US, kwartalne można wybrać tylko na początku kwartału.

    Ale chyba piszesz o VAT? Choć coś nie pasuje - bo VAT można wybrać tylko
    PRZED (a nie NA) początkiem okresu rozliczeniowego :)
    Bo do PIT to można sobie wybrać tylko na początku roku oraz przy
    rozpoczynianiu DG.
    A co do sprawy "jak lepiej" - odpowiedź brzmi "to zależy", jak zwykle :)
    IMO - statystycznemu prowadzącemu DG lepiej jest rozliczać się raz
    na kwartał, co ma sobie częściej głowę zawracać :]
    Wada? - ano jeśli miewa nierównomierny dochód to trzeba się przyjrzeć
    zasadom płacenia zaliczek.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-04-05 06:07:06
    Od: eMCe <e...@e...pl>

> [...]
    > na kwartał, co ma sobie częściej głowę zawracać :]
    > Wada? - ano jeśli miewa nierównomierny dochód to trzeba się przyjrzeć

    Ale kiedy to się deklaruje? W US nic takiego póki co nie deklarowałam...
    Monika

  • 15. Data: 2007-04-05 07:01:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Apr 2007, eMCe wrote:

> [...]
    [...]
    > Ale kiedy to się deklaruje?

    Wyżej pisałem.

    > W US nic takiego póki co nie deklarowałam...

    No to masz "default".
    Domyślnie rozliczanie jest miesięczne, podatnik *może wybrać* rozliczanie
    kwartalne. Składa się pismo o wyborze (dla dochodówki, dla VAT jest
    pole na formularzu acz mnie US poprosił o dopisek - żeby nie było
    wątpliwości iż świadomie wybieram kwartalnie ale nie kasowo).

    pzdr, Gotfryd