  • 1. Data: 2009-02-25 15:09:57
    Temat: Umowa ks za granica - PCC, VAT czy co ?
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Witam,

    przejrzałem archiwum grupy ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
    Dręczy mnie wątpliwość czy jeśli nabyłem od obywatela RP pojazd
    zarejestrowany w RP, który znajdował się w serwisie na terenie Niemiec i
    umowę spisaliśmy w tym serwisie czyli poza terytorium RP to podlegam
    jakiemuś obowiązkowi podaktowemu ?
    Wyczytałem i pytałem w urzędzie skarbowym czy mam składać PCC-3 to mi
    powiedziano, że nie. Natomiast zasugerowano, że może to podlegać pod
    VAT, ale pani z VAT nie potrafiła odpowiedzieć. Macie jakieś
    doświadczenia w tej kwestii ? Muszę składać VAT-24, tudzież czekają mnie
    jakieś inne niespodzianki ?

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Piotr AKA DrFugazi

  • 2. Data: 2009-02-25 16:19:59
    Temat: Re: Umowa ks za granica - PCC, VAT czy co ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-02-2009 o 16:09:57 DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org> napisał(a):

> [...]
    > jakiemuś obowiązkowi podaktowemu ?
    > Wyczytałem i pytałem w urzędzie skarbowym czy mam składać PCC-3 to mi

    ZTCP to albo pojazd albo umowa musi być w Polsce, żeby była mowa o PCC
    (przerabiałem to ponad rok temu ale teraz piszę z głowy)

    > Natomiast zasugerowano, że może to podlegać pod
    > VAT, ale pani z VAT nie potrafiła odpowiedzieć. Macie jakieś
    > doświadczenia w tej kwestii ? Muszę składać VAT-24, tudzież czekają mnie
    > jakieś inne niespodzianki ?

    Nie znam się na tym prawie wogóle, ale jak sprowadzałem
    auto dla siebie prywatnie, i miało ponad 6k przebiegu,
    to trzeba było złożyć VAT-24 żeby dostać potwierdzenie zwolnienia
    z VAT (płatny idiotyzm, ale cóż), a gdyby miało poniżej 6k to by było
    opodatkowanym nabyciem nowego środka transportu.
    Oprócz przebiegu są też zdaje się inne kryteria, możliwe że ostatnia nowelizacja
    też coś pozmieniała, także z mojeje strony to tylko takie bardzo luxne wskazówki.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-25 19:29:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DrFugazi wrote:
> [...]
    > VAT, ale pani z VAT nie potrafiła odpowiedzieć. Macie jakieś
    > doświadczenia w tej kwestii ? Muszę składać VAT-24, tudzież czekają mnie

    z tego co wiem umowa zawarta i wykonana po za Polską nie podlega pod
    PCC, wiec tego na pewno nie zapłacisz. O ile nie wprowadzono zmian i
    nie rozszerzono na "poza UE".
    Do tej pory pożyczki najlepiej się podpisywało na piwie w czechach. Byle
    tylko nie przegiąć kowty wymagającej zgłoszenia na granicy.

    Co do vat się nie wypowiadam, to nie moja działka.

  • 4. Data: 2009-02-26 07:29:30
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Witam,

    dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.

    Tomek pisze:
    > ZTCP to albo pojazd albo umowa musi być w Polsce, żeby była mowa o PCC
    > (przerabiałem to ponad rok temu ale teraz piszę z głowy)

    W przypadku PCC to nawet pani z US się nie upierała, zastanawiałem się
    tylko skąd będą wiedzieć, że pojazd był za granicą, ale powiedziała, że
    przyjmują, że jest tam gdzie umowa.

> [...]
    > też coś pozmieniała, także z mojeje strony to tylko takie bardzo luxne wskazówki.

    No ale tutaj chodzi o to, że pojazd jest już zarejestrowany w naszym
    kraju, tylko transakcja odbyła się za granicą. Nie jest to import z
    kraju UE, tylko umowa k-s pomiędzy dwoma obywatelami RP.

    Art. 105. ustawy o VAT (Dz. U. Nr 54, poz. 535) brzmi tak:
    <http://www.portalmed.pl/xml/prawo/administracja/adm
    inistracja/r2004/040535>

    1. Naczelnicy urzędów skarbowych dla celów związanych z rejestracją
    środków transportu są obowiązani do wydawania zaświadczeń potwierdzających:

    1) uiszczenie przez podatnika podatku - w przypadkach, o których mowa w
    art. 103 ust. 3 i 4, lub

    2) brak obowiązku uiszczenia podatku z tytułu przywozu nabywanych z
    terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju pojazdów,
    które mają być dopuszczone do ruchu na terytorium kraju.

    A tutaj pojazd jest nabyty z terytorium państwa, gdzie jest już
    dopuszczony do ruchu, czyli RP. Dobrze rozumuję ?

    DrFugazi

  • 5. Data: 2009-02-26 07:44:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 08:29:30 DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org> napisał(a):

    > A tutaj pojazd jest nabyty z terytorium państwa, gdzie jest już
    > dopuszczony do ruchu, czyli RP. Dobrze rozumuję ?

    IMHO tak, ale w ogólnym przypadku nie wyklucza to wewnątrzwspólnotowego
    nabycia towarów - bo w nim chodzi tylko i wyłącznie o przemieszczenie
    towaru z jednego kraju UE do innego kraju UE.
    Natomiast przy autach są same wyjątki, więc jeśli masz wątpliwości
    to odżałuj 200zł na pisemną poradę u doradcy podatkowego (od ręki),
    i/lub 40zł za wiążącą interpretację (czekasz bite 3 miesiące - mimo
    zapisów w ordynacji że ma być "bez zbędnej zwłoki")

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-02-26 14:28:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2009, witek wrote:

    > z tego co wiem umowa zawarta i wykonana po za Polską nie podlega pod PCC,
    > wiec tego na pewno nie zapłacisz. O ile nie wprowadzono zmian i nie
    > rozszerzono na "poza UE".

    Od 1.V.2004 obowiązuje zakaz rozszerzania opodatkowania PCC, więc
    nawet jakby zmiany w tę stronę wprowadzono to byłyby nieskuteczne
    (jako bezprawne w świetle zobowiązań .pl)
    Ów zakaz wynika z dyrektyw dotyczących VAT

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-02-27 09:07:52
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Od 1.V.2004 obowiązuje zakaz rozszerzania opodatkowania PCC, więc
    > nawet jakby zmiany w tę stronę wprowadzono to byłyby nieskuteczne
    > (jako bezprawne w świetle zobowiązań .pl)
    > Ów zakaz wynika z dyrektyw dotyczących VAT

    No a co z VAT ? Pani w US powiedziała, że mam złożyć VAT-24, ale zgodnie
    z przytoczonym przeze mnie artykułem wydaje mi się, że nie ma takiej
    potrzeby. Zresztą ja już mam VAT-25 na ten pojazd, bo poprzedni
    właściciel składał VAT-24 i uzyskał takie zaświadczenie.

    Ma ktoś doświadczenie, czy muszę się przekonać osobiście ? ;)

    Dzięki i pozdrawiam
    --
    DrFugazi

  • 8. Data: 2009-02-27 09:09:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2009 o 10:07:52 DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org> napisał(a):

> [...]
    > właściciel składał VAT-24 i uzyskał takie zaświadczenie.
    >
    > Ma ktoś doświadczenie, czy muszę się przekonać osobiście ? ;)

    Pewnie musisz sam się przekonać, ale za to potem będziesz ekspertem grupy
    od teych spraw :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-02-27 09:12:42
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Tomek pisze:

    > Pewnie musisz sam się przekonać, ale za to potem będziesz ekspertem grupy
    > od teych spraw :-)

    Ta, tylko nie chciał bym się przekonać boleśnie ;)
    Cholera wie czy mi nie każą znów tłumaczyć dokumentów i robić 1-szego
    przeglądu. Polska to dziwny kraj.

    DrFugazi

  • 10. Data: 2009-03-05 11:46:37
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Tomek pisze:

    > Pewnie musisz sam się przekonać, ale za to potem będziesz ekspertem grupy
    > od teych spraw :-)

    No to jak na razie mogę powiedzieć, że byłem w WK i zarejestrowałem
    pojazd, nie wołali ode mnie VAT-25. Zobaczymy co US wymyśli.

    DrFugazi