  • 1. Data: 2009-02-24 20:54:03
    Temat: Stawka km osobowym w UE
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam w perspektywie kontrakt usługowy w UE (stare jądro;-) i nie
    wszędzie będzie wygodnie docierać samolotem + wynajem auta.
    Może okazać się wygodne użycie własnego samochodu.
    I tu jest problem z kalkulacją. Nasze 83 grosze wydają mi się dość
    zaniżone jak na tamte standardy korporacyjne, z drugiej strony nie
    chciałbym przestrzelić z przyjęciem np 2E/km.
    Czy ktoś spotkał się z tamtejszymi stawkami np delegacyjnymi?
    Kraje - NL, DE, F, SPR,

    --
    Pozdrawiam - Marek

  • 2. Data: 2009-02-24 21:12:18
    Temat: Re: Stawka km osobowym w UE
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marek G wrote:

> [...]
    > chciałbym przestrzelić z przyjęciem np 2E/km.
    > Czy ktoś spotkał się z tamtejszymi stawkami np delegacyjnymi?

    W Niemczech jest stawka 0,30 EUR/km i też wszyscy uważają,
    że to niewiele, jeśli prywatny pojazd jest stale używany na potrzeby
    np pracodawcy. Przy użyciu incydentalnym jest to stawka akceptowalna.

  • 3. Data: 2009-02-24 21:37:45
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Tue, 24 Feb 2009 22:12:18 +0100, "cef" <c...@i...pl> pisal(a):

    >W Niemczech jest stawka 0,30 EUR/km i też wszyscy uważają,
    >że to niewiele, jeśli prywatny pojazd jest stale używany na potrzeby
    >np pracodawcy. Przy użyciu incydentalnym jest to stawka akceptowalna.

    Dzięki.

    --
    Pozdrawiam - Marek

  • 4. Data: 2009-02-24 21:47:46
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Marek G pisze:
> [...]
    > I tu jest problem z kalkulacją. Nasze 83 grosze wydają mi się dość
    > zaniżone jak na tamte standardy korporacyjne

    Dlaczego zaniżone? Przecież samochody i benzyna są na porównywalnym
    poziomie albo tańsze niż w Polsce.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 5. Data: 2009-02-24 22:32:49
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Tue, 24 Feb 2009 22:47:46 +0100, Wojciech Malinowski <v...@w...pl>
    pisal(a):

    >Dlaczego zaniżone? Przecież samochody i benzyna są na porównywalnym
    >poziomie albo tańsze niż w Polsce.

    Ano są podobne, ale to nie jedyne koszty eksploatacji.
    Relatywnie droższe są usługi serwisowe, na ogół ubezpieczenia. Zwykle
    jeździ się tam nowszymi pojazdami (czytaj więcej wartymi) i tym samym
    większa jest utrata wartości, związana z kolejnymi kilometrami.

    Dowodem na powyższe są stawki, o których się dowiedziałem (również na
    grupie pms):
    od DE - 0,3 Eur/km do NL 0,61 Eur/km.
    Dla porównania u nas obecnie jest <> 0,18 Eur/km przy "niezerowej"
    pojemności silnika.

    --
    Pozdrawiam - Marek

  • 6. Data: 2009-02-26 19:54:23
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    Marek G pisze:
    > Dowodem na powyższe są stawki, o których się dowiedziałem (również na
    > grupie pms):
    > od DE - 0,3 Eur/km do NL 0,61 Eur/km.

    nie wiem jakie podatki drogowe sa w DE, ale za P407SW 2.0HDi w holandii
    place ~EUR1550/rok