  • 31. Data: 2006-02-01 22:02:05
    Temat: Re: zwrot VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, mk wrote:

    > a są jeszcze jakies inne zasady?

    Unikać korekt korekt deklaracji z których wynika zwrot podatku :)
    Kiedyś zaaplikowałem sobie taki przypadek, że nie dość iż korekta
    korekty to jeszcze po obu stronach :> i na dodatek 6 zł na
    moją korzyść wyszło :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 32. Data: 2006-02-01 22:05:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, cef wrote:

    > Spróbuj mieć sprzedaż tylko na 0% i nie występować o zwrot :-)

    No, jest trochę "czynności" w art.7.2 ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 33. Data: 2006-02-01 23:32:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Samotnik,

    [...]

    > Mówił o tym, że nie trzeba będzie wypełniać PIT-37 kiedy się jest
    > w sytuacji, ze jego wypełnianie polega na przepisaniu wszystkiego
    > z PITa od pracodawcy. :)

    Ale w takim przypadku to pracodawca wypełnia PIT-40 i nic się nie
    zmienia. Od samego początku działania UoPDOF pracodawca miał obowiązek
    rozliczenia pracownika, który osiągał dochody tylko z jednego źródła i
    nie chciał korzystać z ulg oraz nie rozliczał się z małżonkiem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2006-02-02 07:53:11
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:drqg9b$8g3$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> pisze:

    > Kontroli z losowania nie było nigdy.

    A skąd wiadomo, czy kontrola jest z losowania czy z innego powodu?
    Przecież urzędnik tego nie powie (nam nie powiedział - inna sprawa, że nie
    pytaliśmy i chyba słusznie ;-)

    > Poza jedną kontrolą, jak się kontroler UKSu przyznał - z donosu byłego
    > pracownika

    Czy wystarczy, że ktoś pójdzie do UKS i powie "Weźta im zróbta jakąś
    kontrolę, bo mi się wydaje, że tam jest coś nie tak" czy trzeba mieć
    niezbite dowody?

    --
    PozdrawiaM

  • 35. Data: 2006-02-02 07:55:18
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0602012300310.352@athlon>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Unikać korekt korekt deklaracji z których wynika zwrot podatku :)

    A czy korekty, które zwiększają VAT do zapłaty też są podejrzane? :)

    --
    PozdrawiaM

  • 36. Data: 2006-02-02 13:10:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Feb 2006, Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0602012300310.352@athlon>

    > A czy korekty, które zwiększają VAT do zapłaty też są podejrzane? :)

    U mnie takie korekty (ale na małe kwoty) dotąd nic nie wyzwoliły :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 37. Data: 2006-02-02 20:55:07
    Od: "m." <m...@W...pl>

    Użytkownik "t" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    Samotnik wrote:

    > 1. nie występować o zwrot podatku
    > 2. nie mieć straty
    > 3. nie mieć sprzedaży innej niż w stawce podstawowej VAT
    > 4. mieć narastający w ciągu roku przychód
    >
    > To takie podstawowe preteksty rutynowych kontroli :)

    No tak, ale przeciez w ciagu 5 lat i tak prawie na pewno cie wylosuja
    wiec chyba lepiej miec kontrole wczesniej niz pozniej?
    A moze sie myle?
    Sam dopiero zaczalem niedawno wiec jestem ciekaw jak to z tym jest

    Ano jest tak - czy zwrot zasadny to nie wiem bo za mało danych. ale.... w
    moim US tzw. czynności sprawdzające "zapraszamy z rejestrami i fakturami
    (najczęściej za dany miesiąc)" to średnio raz na pół roku przy zwrotach.
    Średnio. Kontrola przy niejasnościach, ludziach którzy kombinują i przy
    zwrotach wartych kontroli (tzn. na pewno nie 2000 pln i niżej - kontrola ma
    to w czterech literach) w których coś śmierdzi..
    Róznica : kontrola a czynności sprawdzające - kontrola przyjeżdża i iska
    szczegółowo, przy czynnościach przyjedża się samemu i sprawdzają wyrywkowo -
    chyba że mało faktur albo ktoś podpadnie, wtedy potrafi taki urzędnik
    szczegółowy być.

    Wg mnie może coś źle wpisane w deklarację, może brak zgłoszonego konta gosp.
    dlatego wzywają. A przy pierwszym zwrocie w moim US to rutyna.
    Jak porządek w papierach to nie ma się co bać.
    Który to urząd?
    A tak przy okazji - bardziej się czepiają przy zwrotach z nadwyżki
    kumulowanej przez miesiące niż przy wybieranych po trochu, no i uwaga przy
    likwidacji działalności i zwrocie jednocześnie

    m.

    P.S. Informacje pochodzą z pierwszej ręki

  • 38. Data: 2006-02-02 21:01:53
    Od: "m." <m...@W...pl>

    > Powyższe jest wystarczające, gdy jesteś podatnikiem
    > dłużej niż 12 m-cy. Jeśli krócej, możesz zachować prawo do
    > zwrotów w tych terminach jeśli wpłacisz kaucję 250 000 PLN.
    > (art ten sam 97)

    Nie. Podatnikiem krócej niz 12 m-cy i zarejestrowanym jako unijny. Do
    zwykłego niezarejestrowanego jako unijny podatnika stosuje się terminy 180,
    60 i ewentualnie 25 dni.
    Po złożeniu deklaracji za 12 m-cy (albo IV kwartały) i przy byciu unijnym
    zwroty jak wyżej.

    m.

  • 39. Data: 2006-02-02 21:18:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    m. wrote:

> [...]
    > terminy 180, 60 i ewentualnie 25 dni.
    > Po złożeniu deklaracji za 12 m-cy (albo IV kwartały) i przy byciu

    Zależy jak czytać.
    Wg mnie nierejestrowany jako unijny, ale nowy (do 12 m-cy)
    też ma ograniczenie zwrotów.
    Złóż to się przekonasz (albo namów kogoś)

    W przypadku podatników rozpoczynających wykonywanie czynności, o których
    mowa w art. 5,

    to jedna grupa podatników

    oraz

    podatników, którzy rozpoczęli wykonywanie tych czynności,
    w okresie krótszym niż 12 miesięcy przed złożeniem zawiadomienia, o którym
    mowa w ust. 1, i którzy

    (i to "i którzy" odnosi się tylko do świeżo zarejestrowanych jako czynni)

    zostali zarejestrowani jako podatnicy VAT UE,
    termin zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 2, 4-6, wydłuża
    się
    do 180 dni.

  • 40. Data: 2006-02-03 15:42:36
    Od: "m." <m...@W...pl>

> [...]
    >
    > zostali zarejestrowani jako podatnicy VAT UE,
    > termin zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 2, 4-6,

    Nie masz racji. Zajnmuję się zwrotami VAT w chwili obecnej zawodowo.

    pozdrawiam

    m.