  • 1. Data: 2004-01-18 12:52:46
    Temat: zmiana z ogolnego na ryczalt !!!??? po jakim czaise??????
    Od: "ubran" <u...@o...pl>

    witam. mam problem taki ze prowadze dzialalnosc gosporarcza
    (samozatrudnienie). niestety rozliczam sie na zasadach ogolnych( place vat i
    prowadze ksiazke przych- rozch.) - ksiegowa mi nie podpowiedziala i tak juz
    zostalo i place kupe kasy a nie mam zadnych odliczen. mam pytanie bo
    chcialbym przejsc na ryczalt, po jakim czaise moge przejsc?(prowadze
    dzialalnosc 2 lata). czy to prawda ze dopiero po 2,5 roku???. jesli tak to
    do 20 lutego musze zlozyc pismo ( czy opodatkowanie ogolne czy ryczalt czy
    ksiazka) ale juz w maju moglbym przejsc na ryczalt, wobec tego co napisac w
    tym pismie?

    przepraszam za slabe rozumienie tematu, i pozdrawiam i prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2004-01-18 15:39:50
    Temat: Re: zmiana z ogolnego na ryczalt !!!??? po jakim czaise??????
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ubran" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > ksiazka) ale juz w maju moglbym przejsc na ryczalt, wobec tego co napisac
    nie jestem pewny ale wybor formy opodatkowania zglasza sie na poczatku roku
    (w styczniu), ktora obowiazuje Cie przez caly rok.

  • 3. Data: 2004-01-20 10:05:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jan 2004, ubran wrote:

> [...]
    >+ do 20 lutego musze zlozyc pismo ( czy opodatkowanie ogolne czy ryczalt czy

    Nie, do 20 stycznia - czyli DO DZIŚ !!
    I pierwsze słyszę o jakichś 2,5 roku ! - możesz *zacząć* jako
    ryczałtowiec.
    Tylko ty pewnie nie napisałeś całej prawdy - nie ukryłeś czasem przed
    nami informacji że "świaczysz" dla swojego byłego pracodawcy ? ;)
    Wtedy ważne jest kiedy przestałeś być jego pracownikiem !!

    >+ ale juz w maju moglbym przejsc na ryczalt,

    Niemożliwe. Albo w styczniu albo wcale: jeśli pracowałeś u jednego
    z twoich kontrahentów w zeszłym roku to albo przestajesz z nim
    się kontaktować gospodarczo - albo nie możesz mieć ryczałtu CAŁY
    ROK.
    Jeśli NIE pracowałeś - masz jeszcze parę godzin na napisanie pisma :)

    >+ wobec tego co napisac w tym pismie?

    "w roku 2004 wybieram opodatkowanie przychódów z mojej działalności
    gospodarczej na zasadach ogólnych.
    Jednocześnie oświadczam że założyłem księgę oraz wymagane przepisami
    ewidencje"

    IMHO tyle !
    (wziąć kopię z pieczątką !!!!)

    --