  • Data: 2010-08-05 09:47:43
    Temat: zmiana stawek VAT a zawarte umowy - pytanie!
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,
    na wstępie zaznaczę że jestem świadczeniodawcą (usługodawcą).
    mam zawarte umowy terminowe (na 2 lata wprzód) na usługę, która była
    kalkulowana na podstawie 22% stawki vat (zamówienie publiczne).
    w umowie zawarte są m.in. następujące zapisy:
    1. za usługę pobierana będzie opłata miesięczna w kwocie xxx zł brutto w
    tym podatek 22% vat
    2. maksymalna wartość umowy w okresie jej obowiązywania wynosi xxxx zł
    brutto, w tym podatek 22% vat

    mam więc pytania:
    - czy będę mógł samoistnie przeliczyć powyższe wartości, po zmianie
    stawki vat od nowego roku (czy muszę sam "dopłacić" różnicę, bez
    ruszania wartości brutto) ?
    - o jaką zmianę (jaka treść aneksu) do umowy powinienem już teraz
    wnioskować, aby od nowego roku móc zacząć naliczać opłaty z
    uwzględnieniem wyższej stawki vat ?

    z góry dziękuję za info.
    pozdr.