  • 11. Data: 2009-01-06 13:07:59
    Temat: Re: zgloszenie do zusu ZUS ZFA przed terminem oraz VAT i platnik
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 14:01:19 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

    > to oczywiste

    > tzn ze moge zaniesc vat R i nie pokazywac zadnego doowdu w platy itp?

    Tak

    > a potrzebne mi takie potwierdzenie do czegokolwiek?

    Kontrahenci mogą chcieć do wglądu

    > (moge zaqwsze zadryndac do okienka gdzie wydaja i sie zapytac czy juz jest
    > gotowe do odbioru :-) i bede wiedziec czy moge wystawiac faktury)

    Wystawiać faktury możesz od dnia nastepnego po złożeniu VAT-R, tudzież
    od daty którą na VAT-R podasz, ten świstek tylko stwierdza że Cię wpisali
    do rejestru podatników.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-01-06 13:11:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 13:12:36 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > Więc poszedłem drugi raz 30 dni po rejestracji a ten sam babsztyl mi na
    > to, że nie może przyjąć papierów bo minął termin.

    Musi przyjąć, bo jest urzędasem. Zresztą to że masz termin 7 dni oznacza
    tylko tyle że po 7. dniach mogą Ci wlepić mandat.
    Bo gdyby to oznaczało że nie musisz/nie możesz już złożyć, to kto by
    składał cokolwiek w ZUSie skoro oni się kapują po 8 latach a wykroczenia
    przedawniają się po roku :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-01-06 13:13:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 14:06:26 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > No jeśli nie zapłacisz, to do odbioru nie będzie gotowe :) Jednakże
    > czy podstawą wystawiania faktur jest wydanie zaświadczenia, czy tylko
    > prawidłowe zarejestrowanie się?

    Zarejestrowanie się. Przy czym zdaje się że w ustawie jest
    że "podatnicy" wystawiają faktury - a nie "zarejestrowani podatnicy".
    Czyli wystarczyłoby prowadzić DG w rozumieniu VAT żeby móc wystawiać
    faktury - choć oczywiście potem byłyby jazdy z US.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-01-06 14:22:40
    Od: "Dariusz Domagała" <dariusz.domagala@no_spam_innersoft.pl>

    > I drugie pytanie.
    > Jezeli chce korzystac z platnika (mam podpis elektr.) to musze jakies
    > formalnosci i jakie dokladnie dopelnic? Czy poporstu instaluje platnika z
    > podpisem i dzialam?

    Jak już złożysz to ZFA w postaci papierowej to instalujesz płatnika
    i działasz :)

    Darek

  • 15. Data: 2009-01-06 15:13:05
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    przy okazji pytanie
    w VAT R
    jak rezygnuje ze zwolnienia vat (rozpoczynam dzialanosc) zaznaczam 32 czy 34
    ?
    (a data zwolnienai w moim przypadku 10 stycznia 2009) ?

    i jezeli nie chce metody kasowej (nie chce szpecic faktur napisem MP) to
    krzyzyk stawiam w 38. 3 i wpisuje miesiac 1/2009 (zaczynam DG 10 stycznia
    2009)

    dalej przy info o dekaracjach, zaznaczam VAT 7 i date 01/2009 ?

    P.